نسخه های اندروید موجود روی گوشی های هوشمند

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ در دستۀ اندروید بدون دیدگاه

شاید دوست داشته باشید بدانید پرطرفدارترین نسخۀ اندروید که روی گوشی‌ها و تبلت‌ها نصب است چیست. البته این موضوع برای برنامه نویسان اندروید بسیار پراهمیت است. آنها باید بدانند جامعۀ هدف آنها که قرار است برای آنها برنامه بنویسند، بیشتر از کدام نسخه از اندروید استفاده می‌کنند.

بدین منظور در اینجا به شما سایتی را معرفی می‌کنم که آمار نسخه های اندروید موجود روی گوشی های هوشمند را به صورت لحظه‌ای به صورت نمودار و جدول به شما نشان می‌دهد. این سایت appbrain به آدرس اینترنتی www.appbrain.com می‌باشد. نکتۀ جالب توجه این نمودار، نشان دادن میزان پیشرفت یا پسرفت یک نسخه از سیستم عامل اندروید است. که با استفاده از خطوط رنگی قابل تمایز است. یعنی با یک نگاه به این نمودار، می‌توان درک کاملی از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید که روی گوشی‌ها نصب شده است، به دست آورد.

نکتۀ مهم در این نمودار اینجاست که نسخۀ ۵ یا Lollipop اندروید در حال پیشرفت از صفر است. البته فعلاً سهم قابل توجهی ندارد، ولی پیشرفت قابل توجه دارد.

نسخه های اندروید موجود روی گوشی های هوشمند

نسخه های اندروید موجود روی گوشی های هوشمند

در جدول زیر نمودار، سهم هر کدام از نسخه‌های مختلف اندروید به درصد، به علاوه میزان افزایش یا کاهش آنها را در زمان حال حاضر مشاهده می‌کنید. که می‌توانید از این جدول خروجی CSV تهیه کنید و روی رایانۀ خودتان ورژن اندروید نصب شده در جهان را تجزیه و تحلیل کنید.

در قسمت‌های دیگر سایت appbrain شما می‌توانید اطلاعات باارزش دیگری را راجع به این سیستم عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به دست آورید. مثل گوشی‌های اندروید برتر یا تولید کنندگان برنامه های کاربردی برتر برای سیستم عامل اندروید.

Rate this post