آموزش نصب محافظ صفحه نمایش لمسی

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ در دستۀ تلفن همراه بدون دیدگاه

استفاده از محافظ صفحه نمایش روی موبایل و تبلت می‌تواند عمر صفحۀ لمسی را بالا ببرد. اما مشکلی که برای استفاده از این محافظ‌ها وجود دارد، طریقۀ نصب محافظ صفحه نمایش گوشی‌های لمسی است. که در اینجا به شما طریقۀ انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

آموزش نصب محافظ صفحه نمایش

آموزش نصب محافظ گوشی لمسی

در بازار برچسب‌های مختلفی برای گوشی هوشمند شما وجود دارد که می‌توانید مطابق با مدل گوشی خود آنها را خریداری نمایید. اما بهتر است اول با انواع این برچسب‌ها آشنا شوید که سه نوع بیشتر نیست.

  1. نوع اول از نوع براق است که مشکل انعکاس نور را دارید. پرطرفدارترین نوع برچسب است و گوشی شما را می‌تواند در برابر خش و ضربه حفظ کند.
  2. نوع دوم برچسب مات است که مشکل انعکاس نور را کمتر دارد و اثر انگشت روی آن نمی‌ماند. ولی از طرف دیگر حالت رنگین کمان را به همراه دارد. که اگر در زاویه‌ای گوشی را نگه دارید، انعکاس رنگین کمانی را مشاهده خواهید کرد.
  3. نوع سوم برچسب‌های محرمانه هستند که فقط از زاویۀ روبروی گوشی می‌توان تصویر شفاف صفحه نمایش را دید. پس اگر می‌خواهید کسانی که در اطراف شما هستند، نفهمند که شما در حال انجام چه کاری هستید، این نوع برچسب‌ها به کار شما خواهد آمد.

فیلم زیر طریقۀ نصب محافظ صفحه نمایش لمسی را به شما نشان می‌دهد.

وسایل لازم برای نصب محافظ صفحه نمایش

  • کارتی شبیه به کارت تلفن
  • پارچه‌ای از جنس میکروفیبر
  • مایع تمیز کننده صفحه
  • چسب نواری

طریقه نصب محافظ صفحه نمایش

در ابتدا باید یک میز کار تمیز برای نصب محافظ صفحه نمایش لمسی انتخاب کنید و محیط شما باید تا حد امکان عاری از گرد و غبار باشد. حالا با استفاده از پارچه و مایع تمیز کننده، صفحه نمایش را تمیز کرده و سعی کنید هیچ اثری از مادۀ خارجی روی آن نماند.

محافظ صفحه نمایش حاوی سه لایه است که در نهایت لایۀ وسطی روی صفحه نمایش گوشی شما باقی می‌ماند. اول باید لایۀ زیرین آن را جدا کنید. سپس با توجه به محل قرارگیری برچسب، آن را روی گوشی خود بگذارید ولی آن را فشار ندهید. در این مرحله نهایت دقت خود را بکنید. چون در صورت جابجا شدن، باید مجدد برچسب را برداشته و دوباره آن را مستقر کنید که احتمال آشغال رفتن زیر آن وجود دارد.

حالا باید با استفاده از کارت تلفن و یا حتی یک دستمال تمیز از یک طرف شروع به کشیدن روی برچسب کنید تا حباب هوای زیر آن خالی شود. باید این کار را با دقت انجام دهید. گاهی اوقات می‌بینید یک جسم خارجی زیر برچسب می‌ماند که باعث ایجاد اثر حباب می‌گردد. پس باید برچسب را دوباره برداشته و با استفاده از چسب نواری آن جسم خارجی را درآورید.

در انتها هم باید لایۀ رویی برچسب را جدا کنید. دقت کنید، برخی اوقات ممکن است به علت وجود خش روی صفحه لمسی، حباب به وجود آید. پس باید در اولین فرصت قبل از اینکه زمان زیادی از خریدن گوشی بگذرد، برچسب محافظ صفحه نمایش لمسی گوشی خود را نصب کنید. این بود آموزش نصب محافظ صفحه نمایش لمسی، همراه با فیلم.

5/5 - (1 امتیاز)