کاربرد نرم افزار BlueStacks

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ در دستۀ اندروید بدون دیدگاه

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که بتوانید نرم افزارهای سیستم عامل اندروید را روی رایانۀ خود نصب کنید و از آنها استفاده کنید؟ و یا یک نسخه از سیستم عامل اندروید را روی رایانۀ خود داشته باشید؟ برای این کار چند نرم افزار خوب وجود دارد که یکی از آنها همین نرم افزار BlueStacks است. این نرم افزار به صورت یکپارچه، کار کردن با برنامه‌های اندروید روی کامپیوتر، که ممکن است نسخه‌هایی از سیستم عامل ویندوز باشد، را به شما می‌دهد.

کاربرد نرم افزار BlueStacks

کاربرد نرم افزار BlueStacks

پس کاربرد نرم افزار BlueStacks در یک کلام، تبدیل کامپیوتر شما به یک گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید است. گاهی اوقات ممکن است خواست باشید از یک بازی اندروید روی رایانه استفاده کنید و یا یک برنامه را قبل از اینکه روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، اول روی کامپیوتر آن را تست کنید. در این حالت نرم افزار BlueStacks به شما کمک فراوانی می‌کند.

زمانی که یک فایل apk را دانلود می‌کنید، در حالی که نرم افزار BlueStacks اجرا است، با دوبار کلیک روی آن پرونده، می‌توانید به طور مستقیم آن را نصب کرده و از آن استفاده کنید. به این ترتیب رایانۀ شما به صورت همگام سازی شده با اندروید کار خواهد کرد.

نمایی از BlueStacks در ویندوز

نمایی از BlueStacks در ویندوز

البته یکی از مشکلات نرم افزار BlueStacks این است که میزان زیادی از حافظۀ RAM شما را اشغال خواهد کرد و از طرف دیگر با روشن شدن رایانه و بالا آمدن ویندوز به صورت خودکار اجرا می‌شود. این اجرا شدن در پس‌زمینه انجام می‌شود و باعث می‌شود به طور ناخواسته سرعت رایانۀ شما کاهش یابد. البته با راست کلیک روی نماد نرم افزار در نوار وضعیت پایین ویندوز و انتخاب دستور Exit می‌توانید نرم افزار را ببندید. اما اگر نمی‌خواهید هر روز از BlueStacks استفاده کنید، شاید بهتر باشد اجرای خودکار برنامه در ابتدای ویندوز را غیرفعال کنید که در نوشته‌های بعدی سایت خدمت شما طریقۀ انجام این کار را آموزش می‌دهم.

پس تا اینجا فهمدیدم کاربرد نرم افزار BlueStacks اجرای android برای کامپیوتر است. کامپیوتری که هر روز از آن استفاده می‌کنید.

4/5 - (1 امتیاز)