اندروید روی کامپیوتر

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ در دستۀ اندروید ۱ دیدگاه

فرض می‌کنیم شما به دنبال نصب اندروید روی کامپیوتر خود هستید. البته برداشت‌های مختلفی می‌توان از این فرض داشت. یکی از این برداشت‌ها نصب کردن خود سیستم عامل اندروید روی کامپیوتر است که تقریباً ناممکن است. اما اگر خواسته باشید نرم افزارهای اندروید را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید، این کار کاملاً عملی است. برای این کار باید از نرم افزارهای شبیه ساز استفاده کنید. این نرم افزارها که روی رایانۀ شما نصب می‌شوند، به شما اجازه می‌دهند که برنامه‌های اندروید را درون کامپیوتر خود اجرا کنید.

دلایل بسیاری برای اجرای نرم افزار اندروید روی کامپیوتر وجود دارد. که معمول‌ترین آن رفع محدودیت‌های سخت افزاری گوشی یا تبلت در اجرای یک برنامه، و یا امتحان کردن یک نرم افزار اندروید روی کامپیوتر باشد.

در مورد رفع محدودیت سخت افزاری باید گفت، به احتمال زیاد سخت افزار رایانۀ شما از سخت افزار تبلت یا گوشی هوشمندتان قوی‌تر است. همین امر برای حافظه هم صدق می‌کند. بنابراین اجرای نرم افزارهای اندروید روی کامپیوتر می‌تواند سرعت به مراتب بهتری در بر داشته باشد.

در ادامه به شما پرکاربردترین نرم افزارهای اجرای اندروید روی رایانه را معرفی خواهم کرد.

BlueStacks

این نرم افزار، روی رایانۀ شما نصب می‌شود و پس از نصب آن، با دو بار کلیک روی فایل‌های apk می‌توانید آنها را مستقیماً داخل شبیه ساز BlueStacks نصب و اجرا نمایید. این نرم افزار اگرچه برنامه‌ای قوی برای اجرای اندروید روی کامپیوتر است، ولی دارای معایبی هم هست. اولین عیب بزرگ آن، داشتن یک خط اینترنت پرسرعت برای دانلود فایل‌های حجیم پس از نصب است. و دومین عیب آن، نداشتن ظاهر کاملاً شبیه به گوشی یا تبلت اندروید است. یعنی امکان دارد خیلی از امکاناتی که شما در گوشی خود به آنها دسترسی دارید، در اندروید BlueStacks موجود نباشد.

نمایی از BlueStacks در ویندوز

نمایی از BlueStacks در ویندوز

در مورد کاربرد نرم افزار BlueStacks قبلاً توضیحات کامل داده شده و حتی آموزش‌های مرتبط با آن هم در سایت آموزش کامپیوتر موجود است. این نرم افزار رایگان است و از طریق اینترنت می‌توانید آن را دریافت نمایید.

Andy

این نرم افزار یک برنامۀ پیشرفته‌تر و با قابلیت‌های بیشتری نسبت به مورد قبلی است. Andy رایگان است و دارای ویژگی‌هایی است که در BlueStacks وجود ندارد. جدول زیر مقایسه‌ای بین سه شبیه ساز اندروید روی رایانه Andy و BlueStacks و YouWave انجام داده است.

مقایسه‌ای بین Andy و BlueStacks و YouWave

مقایسه‌ای بین Andy و BlueStacks و YouWave

Andy روی ویندوز XP، ۷، ۸، ۸٫۱ و مکینتاش هم اجرا می‌شود و بهترین شبیه سازی اندروید تلقی می‌گردد. نصب کردن آن به مانند نصب دیگر نرم افزارهای ویندوز است و کار کردن با آن بسیار ساده است.

YouWave

یکی دیگر از برنامه‌های اجرای اندروید روی کامپیوتر YouWave است که از نظر حجمی، حجم کمتری نسبت به موارد قبلی دارد؛ چیزی حدود ۱۶۰ مگابایت، البته این حجم مال نسخه‌های قدیمی این نرم افزار است. این نرم افزار پولی است، ولی شما به رایگان می‌توانید از سایت‌های ایرانی دانلود کنید.

نرم افزار YouWave for Android

نرم افزار YouWave for Android

VM VirtualBox

اما مورد بعدی استفاده از ماشین مجازی VirtualBox می‌باشد. همانطور که احتمالاً می‌دانید، با استفاده از VirtualBox می‌توانید تمامی سیستم عامل‌ها را روی رایانۀ خود داشته باشید. یعنی یک ماشین مجازی همه فن حریف! یکی از این سیستم عامل‌ها هم، Android است که می‌توانید آن را روی VirtualBox نصب کنید.

VirtualBox یک نرم افزار رایگان است و از سایت سازنده می‌توانید آن را دانلود نمایید. اما برای نصب اندروید روی VirtualBox، پس از نصب این نرم افزار، باید فایل iso ی Android-x86 را دریافت کنید و طبق مراحل خاص خودش آن را روی VirtualBox نصب کنید. همۀ این کارها را در مقالات دیگر توضیح خواهم داد.

اندروید در VirtualBox

اندروید در VirtualBox

این گونه است که شما با استفاده از یک ابزار کمکی که همان شبیه ساز اندروید روی کامپیوتر است، قادرید از نرم افزارهای Android روی  رایانۀ خود استفاده کنید. با آموزش‌های بیشتر از سایت کاربر رایانه همراه باشید.
امتیاز دادن به این نوشته و آموزش‌های دیگه یادتون نره!

5/5 - (2 امتیاز)