نرم افزار BlueStacks چیست؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۰۶ در دستۀ اندروید ۶ دیدگاه

نرم افزار BlueStacks برنامه‌ای مرتبط با اندروید است. به عبارت ساده، با استفاده از نرم افزار BlueStacks می‌توانید یک نسخه از سیستم عامل اندروید را روی کامپیوتر خود داشته باشید. به همین ترتیب نرم افزارهای اندروید را روی کامپیوتر اجرا کنید.

نرم افزار BlueStacks چیست؟

خیلی از اوقات پیش می‌آید که نیاز داشته باشیم یک نرم افزار اندروید را روی رایانه اجرا کنیم. در این صورت راهکارهایی وجود دارد. یکی از آنها نصب نرم افزار BlueStacks روی کامپیوتر است. BlueStacks یک نرم افزار برای ویندوز و یا دیگر سیستم عامل‌های رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها است. که زمانی که آن را نصب می‌کنید، باید به اینترنت متصل شده و اطلاعاتی که زیاد کم حجم نیست را از اینترنت دانلود کنید. این کار را برنامه به صورت خودکار انجام می‌دهد. و تا زمانی که این کار را انجام ندهد. شما قادر به استفاده از امکانات آن نیستید.

به همین دلیل شاید تنها محدودیتی که این نرم افزار برای بیشتر کاربران ایجاد می‌کند، همان دسترسی به اینترنت پرسرعت است تا نرم افزار BlueStacks بتواند کار خود را انجام دهد.

نمایی از BlueStacks در ویندوز

نمایی از نرم افزار BlueStacks در ویندوز ۸

پس از اینکه BlueStacks را نصب کردید و فایل‌های مورد نیازش را از اینترنت دانلود کرد، حالا وقت آن است که برنامه را اجرا کرده و پس از آن وارد حساب کاربری گوگل یا Gmail خود شوید. برنامه باید هویت شما را تشخیص دهد. به همین دلیل نیاز است تا شما یک حساب فعال Gmail را به آن معرفی کنید.

برای نصب کردن نرم افزار اندروید روی BlueStacks، دو راه پیش رو دارید. اول اینکه از جعبۀ جستجوی بالای صفحۀ اصلی اندروید نام نرم افزار اندروید را وارد کرده و در حالی که به اینترنت متصل هستید، صبر کنید تا آن برنامه سر و کارش پیدا شده و با کلیک روی دکمۀ Install آن را نصب کنید.

نمای سایت کاربر رایانه در BlueStacks

نمای سایت کاربر رایانه در BlueStacks

اما در روش دوم شما فایل APK را دارید و حال می‌خواهید آن را روی BlueStacks در ویندوز یا مک نصب کنید. برای این منظور کافی است روی فایل نصبی apk دوبار کلیک کرده و صبر کنید تا مستقیماً آن برنامه روی سیستم عامل اندروید پنجرۀ BlueStacks شما نصب شود. یک روش دیگر این است که فایل APK را گرفته و درون نرم افزار BlueStacks بیاندازید. عملیات نصب شروع می‌شود.

اگر با روش دوبار کلیک روی فایل‌های apk نتوانستید عملیات نصب را انجام دهید، باید روی فایل راست کلیک کرده و با استفاده از دستور Open With… نرم افزار BlueStacks را برای باز کزدن انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که BlueStacks نیاز به داشتن ۲ گیگابایت حافظۀ Ram دارد و علاوه بر آن میزان حافظۀ سخت هم به میزان کافی وجود داشته باشد.

4.4/5 - (11 امتیاز)