ویندوز را چگونه پاک کنیم

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ در دستۀ ویندوز ۱۷ دیدگاه

شاید خواسته باشید سیستم عامل ویندوز خود را از روی کامپیوتر حذف کنید. برای حذف کردن ویندوز، بهترین کار این است که CD یا DVD ویندوز را درون کامپیوتر قرار داده و مراحل فرمت کردن درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را پی بگیرید. با این کار ویندوز شما و همچنین تمامی اطلاعاتی که درون آن درایو، معمولاً درایو C وجود دارد تماماً حذف می‌شود. پس بهتر است قبل از پاک کردن ویندوز از اطلاعاتی که در درایو مربوطه است، پشتیبان تهیه نمایید.

ویندوز را چگونه پاک کنیم

حذف کردن ویندوز

باید دید هدف از پاک کردن ویندوز چیست. آیا می‌خواهید به جای ویندوز روی کامپیوتر خود، یک سیستم عامل دیگر نصب کنید؟ مثلاً شاید خواسته باشید از ویندوز به لینوکس مهاجرت کنید. یا حتی یک نسخۀ جدیدتر ویندوز را روی کامپیوترتان نصب کنید. در این حالت اگر سیستم عامل جدید را نصب کنید، معمولاً به صورت خودکار و پیش فرض، ویندوز فعلی شما را حذف خواهد کرد. مگر اینکه خودتان بخواهید سیستم عامل قبلی هم در کنار سیستم عامل جدید وجود داشته باشد.

در حالتی که گفته شد، نیازی نیست به دنبال راهکار برای پاک کردن ویندوز از روی رایانه باشید. همین که قصد نصب کردن سیستم عامل جدید را داشته باشید، از طریق همان مراحل می‌توانید ویندوز قدیمی خود را حذف کنید.

اما اگر قصد نصب کردن سیستم عامل جدیدی ندارید و می‌خواهید ویندوز را پاک کنید، با فرمت کردن درایوی که ویندوز روی آن نصب است، شما به هدفتان می‌رسید. اما باید بدانید که پس از آن، دیگر قادر به استفاده از کامپیوتر نیستید. چون رایانۀ شما دیگر سیستم عاملی ندارد که ارتباط ما بین شما و سخت افزار باشد.

4.2/5 - (67 امتیاز)