انجام کارهای گرافیکی با رایانه

منتشر شده در ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ در دستۀ گرافیک بدون دیدگاه

گرافیک یکی از حوزه‌های زیبا و دوست داشتنی علوم انسانی است. از اوایل تاریخ کارهای گرافیکی از ذهن انسان تراوش داشته است، تا امروزه، که ابزارهای پیشرفته‌ای مثل رایانه در پاسخگویی به این نیاز انسان او را یاری می‌کنند. با نرم افزارهای رایانه‌ای، کارهای گرافیکی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت تا جایی که خلق آثار گرافیکی با رایانه بسیار لذت بخش‌تر از گذشته شده است.

برای انجام کارهای گرافیکی با رایانه، شما باید بتوانید با موس و صفحه کلید کار کنید. بر خلاف نقاشی‌هایی که روی کاغذ کشیده می‌شوند، اگر عادت نداشته باشید که با رایانه کار کنید، کمی کار شما مشکل می‌شود. اما نگران نباشید. پس از مدتی عادت خواهید کرد که فوراً کار خود را آماده کنید. حتی سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید.

انجام کارهای گرافیکی با رایانه

گرافیک رایانه ای

عنصر علاقه، کار شما را در گرافیک رایانه‌ای بسیار ساده خواهد کرد. اگر از کار کردن با کامپیوتر و همچنین خلق آثار جدید و هنری برای رسیدن به هدفی خاص لذت می‌برید، مطمئن باشید در این راه می‌توانید موفق باشید و هر نوع مشکلی که سر راه شما باشد را به سادگی پشت سر بگذارید. پس همین جا اگر فکر می‌کنید، مبتدی هستید و کمی حس نا امیدی برای یادگیری نرم افزارهای گرافیکی دارید، باید بگویم که نباید این حس مانع پیشرفت شما گردد. شروع به مطالعه و یادگیری کنید، تا خودتان از پیشرفتتان انرژی بگیرید.

گرافیک رایانه‌ای را معمولاً به دو دستۀ دو بعدی و سه بعدی تقسیم می‌کنند. بر همین اساس نرم افزارهایی که برای انجام کارهای گرافیکی تولید شده است، به همین صورت دسته بندی شدند. کار کردن با نرم افزارهای دو بعدی به مراتب ساده‌تر از سه بعدی است. اما کارهای تولید شده با نرم افزارهای سه بعدی، از جذابیت خاصی برخوردار است. در هر صورت هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. ولی اگر خواسته باشید به دنیای گرافیک رایانه‌ای وارد شوید، بهتر است از دو بعدی شروع کنید.

البته خود نرم افزارهای دو بعدی هم از نقطه نظر اینکه چه ابزارهایی درون خود دارند، شامل ساده و پیچیده هستند. مثلاً نرم افزار Paint، که برنامۀ گرافیکی برای ویرایش سادۀ تصاویر و همچنین کشیدن نقاشی‌های ساده است، یک نرم افزار ساده اطلاق می‌شود که کاربر رایانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند آن را بیاموزد. اما نرم افزاری مثل فتوشاپ، یک نرم افزار حرفه‌ای ویرایش تصویر شمرده می‌شود. این نرم افزار ابزارهای بسیار حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیک رایانه‌ای دارد، که در قسمت‌های دیگر سایت آموزش کامپیوتر راجع به هر کدام توضیحاتی داده خواهد شد.

در ابتدای کار با نرم افزارهای گرافیکی، باید با یک دسته تعاریف و موضوعات آشنا باشید. این موضوعات در ارتباط با علم رایانه هستند. البته لازم نیست حتماً مهندس کامپیوتر باشید! بلکه همین که زمانی را برای مطالعۀ این موضوعات بگذارید، کافی است. کم کم که خودتان را درگیر نرم افزار می‌کنید، با تمام وجود آنها را درک خواهید کرد. هر چند، وقتی که با یک نرم افزار کار می‌کنید، لازم نیست بدانید آن برنامۀ رایانه‌ای چگونه کار می‌کند. اما در زمینۀ گرافیک بهتر است با تعاریف عمومی این مبحث آشنا باشید.

برای یادگیری انجام کارهای گرافیکی با نرم افزار، راه‌های مختلفی پیش رو دارید. اما یکی از بهترین این راه‌ها، منابع اینترنتی است که سایت کاربر رایانه در این امر به شما کمک خواهد کرد، تا به راحتی بتوانید ابتدا با نرم افزارهای رایانه‌ای آشنا شده و کارکرد آنها را یاد بگیرید. مطمئن باش که تو می‌توانی…

2.5/5 - (2 امتیاز)