شیوۀ جدید تبلیغات ایمیلی با نام گوگل

منتشر شده در ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ در دستۀ امنیتی بدون دیدگاه

سوء استفاده گران همیشه به دنبال راهی بودند تا بتوانند از هر نوع ابزاری و هر فرصتی استفاده کنند تا تبلیغات خود را انجام داده و فروش بیشتری را حاصل خود کنند. یکی از ابزارهای تبلیغاتی که وسیلۀ خوبی هم برای ارتباط است، ایمیل می‌باشد که با توجه به فرصتی که برای تبلیغات ایجاد کرده است، نظر بسیاری از بازاریابان را به خود جلب کرده است. امروز می‌خواهم به شما شیوۀ جالب و نه چندان جدیدی را معرفی کنم که برای تبلیغ با نام یک شرکت معروف مبادرت به ارسال ایمیل‌های انبوه می‌کنند. اگر می‌خواهید در دام چنین تبلیغاتی نیافتید، بهتر است این مطلب را بخوانید.

در مرحلۀ اول به عکس زیر نگاهی بیاندازید:

تبلیغات با نام گوگل

تبلیغات با نام گوگل! آیا فکر می‌کنید این نامه از طرف گوگل است؟

ایمیلی است که به نظر می‌رسد از طرف شرکت گوگل برای کاربران خود ارسال شده است. در اولین نظر شاید به این فکر بیافتیم که متن پیام را بخوانیم، و چون راجع به ایمیل‌هایی است که خراب شده‌اند، پس روی دکمۀ قرمز رنگ View emails برای خواندن نامه‌های آسیب دیده کلیک کنیم.

اما غافل از اینکه اصلاً این ایمیل از طرف شرکت گوگل ارسال نشده است. فقط یک شباهت ظاهری عمدی است که باعث شده است خوانندۀ این نامه فکر کند که باید روی پیوند مورد نظر کلیک کند. پس از اینکه روی پیوند مذکور کلیک می‌کنید، با صفحه‌ای از یک سایت تبلیغاتی مواجه می‌شوید که با تعجب فراوان تازه می‌فهمید که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است.

در حالی که اگر به نشانی ایمیل فرستندۀ نامه نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که نامه از طرف یک شخص مجهول الحال ارسال شده، نه از طرف گوگل! شاید این اشتباه در اینجا جز اندکی از زمان با ارزش‌تان، از شما چیز دیگری سلب نکند. ولی اگر با کلیک روی پیوند مورد نظر، بد افزاری به رایانۀ شما راه پیدا کند، آن وقت است که اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

در دنیای رایانه و نرم افزار، با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی‌ها، راه‌های انحراف و به دام انداختن قربانی‌ها هم بیشتر و بیشتر می‌شود. فقط کافی است هشیار بود و به هر درخواستی لبیک نگفت.

Rate this post