پاور کامپیوتر چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۹/۲۲ در دستۀ کیس رایانه بدون دیدگاه

پاور کامپیوتر از کلمۀ انگلیسی Power به معنای قدرت و توان گرفته شده است. این کلمه در دنیای سخت افزار کامپیوتر به معنای منبع تغذیه‌ای است که برق مورد نیاز اجزاء مختلف رایانه را تامین می‌کند. پس این قطعه یک سخت افزار است. سخت افزاری که درون کیس رایانه جای گرفته و با یک کابل به پریز برق شما متصل می‌شود. پس زمانی که کیس را به برق وصل می‌کنید، در اصل در حال اتصال پاور به پریز برق هستید.

پاور کامپیوتر چیست ؟

نمایی از یک پاور کامپیوتر

پاور یا بهتر است بگوییم منبع تغذیه، برق متناوب شهری را گرفته و به برق مستقیم و با قدرت کمتر تبدیل می‌کند. این برق خروجی با استفاده از سیم‌های به خصوصی به تک تک اجزاء و قطعات داخلیِ کیس متصل شده تا آنها بتوانند کار خود را انجام دهند. زمانی هم که شما می‌خواهید یک قطعۀ سخت افزاری دیگری را درون کیس جاسازی کنید، باید با یک سیم آن را به پاور کامپیوتر متصل کنید تا آن قطعه بتواند روشن شود.

پاور ولتاژهای خاصی را برای استفاده توسط قطعات مختلف کیس، مثل بورد اصلی، درایو نوری، حافظۀ سخت و … تولید می‌کند. تولید کنندگان بسیاری هم هستند که سازندۀ این قطعۀ سخت افزاری هستند. شما با بررسی پاور در بازار کامپیوتر می‌توانید به گزینه‌های زیادی برسید و اگر خودتان می‌خواهید رایانۀ شخصی خود را پیکربندی کنید، با توجه به دیگر قطعات سخت افزاری یکی را خریداری نمایید.

پاورها دارای قابلیت تولید حرارت هستند. به همین دلیل درون این قطعه یک دمندۀ درونی وجود دارد که سعی در خنک کردن این قطعه دارد. پس باید به جریان هوای ورودی و خروجی پاور و همچنین کیس توجه کرده و سعی کنید محل نگهداری کیس رایانۀ شما هم در مکانی باشد که جریان هوا وجود داشته باشد و پشت کیس هم چسبیدۀ به دیوار یا یک جسم دیگر نباشد.

اطلاعات زیادی راجع به پاور کامپیوتر وجود دارد که اگر زیاد با کیس کار می‌کنید و همیشه در صدد اضافه کردن یا تعویض قطعات هستید، باید این نکات را بدانید. این که مدل‌ها و انواع مختلف پاور در بازار چیست و با توجه به دیگر قطعات رایانه باید از چه نوع پاوری با چه توانی استفاده کنید.

2.4/5 - (13 امتیاز)