ویجت در ویندوز ۸ با Windows Desktop Gadgets

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در دستۀ ویندوز بدون دیدگاه

همانطور که اطلاع دارید، از نسخۀ ۸ به بعد ویندوز، دیگر خبری از ویجت یا ابزارک‌ها و نوار کناری ویندوز نیست. مایکروسافت کار کردن روی ابزارک‌ها را متوقف کرده است و در عوض نیروی خود را روی توسعۀ رابط کاربری مترو متمرکز کرده است. اما می‌دانید که کاربردی که ابزارک‌های ویندوز داشتند، برای خیلی‌ها مهم بودند. مثلاً دیدن هر لحظه میزان استفاده از RAM و CPU می‌تواند در استفادۀ بهینه از رایانه بسیار موثر باشد. همچنین دیگر ویجت‌ها هم دارای کارکرد خاص خود بودند. حالا در این بخش می‌خواهم به شما نرم افزاری را معرفی کنم که ویجت در ویندوز ۸ را مثل قبل فعال می‌کند.

شاید راهکارهای مختلفی برای فعال کردن ویجت در ویندوز ۸ وجود داشته باشد. اما من به شما نرم افزار ساده و کم حجم Windows Desktop Gadgets را پیشنهاد می‌کنم. این نرم افزار حجمی معادل ۵ مگابایت دارد و مثل دیگر نرم افزارهای ویندوز به راحتی دوبار کلیک و دنبال کردن مراحل نصب، نصب و سپس فعال می‌شود.

دانلود نرم افزار Windows Desktop Gadgets

برای دانلود نرم افزار Windows Desktop Gadgets به شما پیشنهاد می‌کنم از سایت اصلی اقدام نمایید. برای این کار به آدرس GadgetsRevived.com صفحۀ دانلود آن مراجعه کنید و روی پیوند Download the Desktop gadgets installer کلیک نمایید. نرم افزار فوراً شروع به دانلود شدن می‌کند. پس از دریافت، حالا به محل ذخیره شدن رفته و از آنجا با دوبار کلیک روی فایل، عملیات نصب Windows Desktop Gadgets را شروع کنید.

نصب نرم افزار Windows Desktop Gadgets

نصب نرم افزار Windows Desktop Gadgets

پس از نصب، حالا می‌توانید با راست کلیک کردن روی صفحۀ کاری ویندوز و انتخاب دستور Gedgets، پنجرۀ ویرایش ابزارک‌های ویندوز را باز کنید.

افزوده شدن Gadgets به فهرست راست کلیک

افزوده شدن Gadgets به فهرست راست کلیک

حالا باید مواردی را که می‌خواهید به نوار کناری ویندوز شما افزوده شود را انتخاب کنید.

مدیریت ابزارک‌ها

مدیریت ابزارک‌ها

اگر نیاز به ابزارک‌های بیشتری دارید، از صفحۀ اصلی همان سایتی که شما این نرم افزار را دانلود کردید، می‌توانید ویجت های بیشتری را پیدا کنید و آنها را روی سیستم‌تان نصب کنید. پس ویجت در ویندوز ۸ را با Windows Desktop Gadgets می‌توان تجربه کرد که به نظر من بهترین راه حل است.

Rate this post