غیرفعال کردن تایید هنگام حذف کردن در ویندوز

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۱۰ در دستۀ ویندوز ۲ دیدگاه

حتماً تا به حال دیدید که زمانی که یک فایل یا پوشه را در ویندوز حذف می‌کنید، یک پنجرۀ تایید عملیات باز می‌شود و از شما می‌خواهد تا با کلیک روی Yes عملیات حذف را تایید کنید. این کار برای این انجام می‌شود که از حذف ناخواستۀ اطلاعات شما از روی رایانۀ جلوگیری شود. هر چند که این اطلاعات پاک نمی‌شود و به پوشۀ بازیافت یا Recycle Bin منتقل می‌گردد.

البته در ویندوزهای جدید، مثل ویندوز ۸ و ۸٫۱، دیگر این اخطار هنگام حذف کردن نمایش داده نمی‌شود. شاید با خودتان فکر کنید که مایکروسافت بی‌خیال آن شده است. اما باید گفت در نسخه‌های قبلی ویندوز هم می‌توانستید این امکان را غیرفعال کنید. یعنی با انتخاب یک پرونده یا پوشه و انتخاب دکمۀ Delete از صفحه کلید، مستقیماً آن پرونده به سطح بازیافت منتقل شود.

پنجرۀ محاوره‌ای حذف در ویندوز

پنجرۀ محاوره‌ای حذف در ویندوز

برای غیرفعال کردن تایید هنگام حذف کردن در ویندوز باید روی نماد سطح بازیافت روی میز کار (Desktop) ویندوز راست کلیک کرده و دستور Properties را انتخاب کنید. این پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، تنظیمات سطل بازیافت رایانۀ شما را دارد.

در پایین این پنجره، گزینه‌ای به نام Display delete confirmation dialog وجود دارد. با غیرفعال کردن آن، تایید گرفتن هنگام حذف کردن اطلاعات در ویندوز لغو می‌شود. حالا روی OK کلیک نمایید.

غیرفعال کردن پنجرۀ تایید هنگام حذف در ویندوز

غیرفعال کردن پنجرۀ تایید هنگام حذف در ویندوز

Rate this post