کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ در دستۀ اینترنت و شبکه بدون دیدگاه

استفاده از اینترنت برای همۀ ما خرج دارد. به همین دلیل باید کنترل درستی روی مصرف آن داشته باشیم. باید مصرف پهنای باند را بین روزهای اشتراکی که خریداری کردیم تقسیم کنیم و متوجه میزان بارگذاری و بارگیری روزانه هم باشیم. بدین ترتیب ما باید از نرم افزارهای کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر استفاده کنیم که دارای انواع مختلفی هستند. اما در اینجا من به پرکاربردترین و بهترین آنها اشاره می‌کنم و در مقالات بعدی بیشتر راجع به آنها صحبت خواهم کرد.

اگر اشتراک اینترنت شما فقط مختص یک رایانه است، یعنی اینترنت را برای استفاده روی شبکه نبردید، قضیه شفاف است و از هر کدام از نرم افزارهای ادامه می‌توانید استفاده کنید. اما اگر از مودم/روتر/اکسس پوینت استفاده می‌کنید که در این حالت اینترنت را روی شبکه بردید، قضیه کمی پیچیده می‌شود. چون میزان مصرف اینترنت را شما باید از مودم خود دریافت کنید. در این حالت مودم شما باید از SNMP و یا UPnP پشتیبانی کند. که اطلاعات مصرف اینترنت را به نرم افزاری که روی یکی از رایانه‌های شبکه نصب است، انتقال دهد.

اگر این گفته‌ها را درک کردید که هیچ. در غیر این صورت اگر کمی گیج شدید، مشکلی نیست؛ با توضیحات بیشتر حتماً روشن خواهید شد. :)

نرم افزار NetWorx

نرم افزاری بسیار کاربردی که اطلاعات میزان مصرف اینترنت را به صورت گراف و جدول برای دوره‌های زمانی خاص به شما نشان می‌دهد. همانطور که خود این نرم افزار ادعا کرده است، شما با NetWorx می‌توانید بفهمید که شرکت ارائه دهندۀ اینترنت شما تخطی کرده است یا خیر.

علاوه بر آن، می‌توانید شبکۀ خود را از دید کاربران مخرب با استفاده از این نرم افزار در امان نگاه دارید. یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه، این است که حتی می‌توانید شبکه‌های رایانه‌ای را هم کنترل کنید.

کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر با نرم افزار NetWorx

نرم افزار NetWorx

نرم افزار NetBalancer

علاوه بر داشتن مزیت‌های نرم افزار NetWorx، شما در NetBalancer می‌توانید اولویت بندی کنید که کدام نرم افزار اولویت بالاترین برای استفاده از اینترنت دارد. بدین منظور جلوی استفادۀ بیش از حد نرم افزارهایی که از اینترنت بسیار استفاده می‌کنند را می‌گیرید. به عنوان مثال، می‌توانید به مرورگر اینترنتی خود اولویت بالاتری را اختصاص دهید.

کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر با نرم افزار NetBalancer

نرم افزار NetBalancer

نرم افزار BWMeter

نرم افزاری کم حجم و ساده ولی قدرتمند است که به شما امکان این را می‌دهد که بتوانید میزان مصرف اینترنت را در دوره‌های زمانی یک روز، یک هفته، یک ماه و … را به دست آورید. یکی از ویژگی‌های بارز این نرم افزار، این است که حتی دیتا پاکت‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند که از کجا آمده و به کجا می‌رود و از کدام پورت استفاده می‌کند. از این نرم افزار، حتی می‌توانید به عنوان یک محدود کننده هم استفاده نمایید. می‌توانید سرعت را محدود کنید و یا استفاده از اینترنت برای یک نرم افزار را محدود نمایید. این نرم افزار از LAN ،WAN ،VPN ،ADSL ،xDSL ،Modem ،Dial-Up پشتیبانی می‌کند و از انواع ویندوزها به ویژه ویندوزهای ۶۴ بیتی نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر با نرم افزار BWMeter

نرم افزار BWMeter

شما با استفاده از این نرم افزارهای کم حجم، می‌توانید کنترل مصرف اینترنت کامپیوتر خود را به دست بگیرید که مبادا مصرف بیشتر از حد نشود.

Rate this post