کاربرد برنامه نقاشی یا Paint ویندوز

منتشر شده در ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ در دستۀ گرافیک ۱ دیدگاه

هر نرم افزار رایانه‌ای برای مقاصد خاصی تولید شده است. تقریباً از نام هر برنامه‌ای می‌توان فهمید که آن برنامه چه کاربردی دارد. امروزه برای هر کاری که فکرش را بکنید، نرم افزار ساخته شده است. اصلاً به همین دلیل هم است که رایانه نقش اصلی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا می‌کند.

روی سیستم عامل ویندوز نرم افزارهای کاربردی زیادی نصب شده است. که یکی از آنها Paint می‌باشد. این برنامه را می‌توانید از طریق Start Menu باز کنید. فقط کافی است نام آن را از جعبۀ جستجوی این منو وارد کنید. حالا با یکبار کلیک روی نماد نرم افزار، باز می‌شود.

نرم افزار نقاشی Paint

شمایل نرم افزار نقاشی Paint در ویندوز

اما برای اینکه کاربرد برنامه نقاشی یا Paint ویندوز را ذکر کنیم، بهتر است به چند نمونه کار، که می‌توانیم با این برنامه انجام دهیم، اشاره کنیم. به موارد زیر دقت کنید.

کشیدن نقاشی رایانه‌ای

خیلی اوقات برای سرگرم شدن بچه‌ها، بزرگ‌ترها رایانه را روشن می‌کنند تا بتوانند با این وسیله سر بچه را گرم کنند! از جمله کارهایی که کودک می‌تواند انجام دهد، این است که با استفاده از موس، که حکم قلم یا مداد را دارد، یک نقاشی بکشد. این کار را می توان با Paint انجام داد. کافی است که این نرم افزار را باز کنید و با ابزار قلم مو، موس را به دست کودک داد. تغییر رنگ و اندازه و نوع قلم مو، به کیفیت کار نقاشی می‌افزاید.

ترسیم طرح‌های آزادانه

حتی بزرگ ترها هم می‌توانند با برنامۀ نقاشی، طرح‌ها و ایده‌های خود را نقاشی کنند. خیلی اوقات به یک برنامه‌ای نیاز خواهید داشت که به صورت آزادانه خطوطی را ترسیم کنید که در نهایت تداعی کنندۀ یک موضوع خاصی باشد. این کار را با Paint می توانید انجام دهید.

خیلی اوقات با همین برنامۀ رایانه‌ای کوچک می‌توانید کارهای هنری خوبی را تولید کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مثلاً نقاشی و تصویری را خلق کنید و با ایمیل برای دوست خودتان ارسال کنید. تمام این کارها را از درون خود برنامۀ Paint می توانید انجام دهید.

ویرایش عکس‌ها و تصاویر

چه عکسی را با موبایل یا دوربین خود گرفته باشید، و چه تصویری را از اینترنت دریافت کرده باشید، روی آنها می‌توانید یک سری تغییراتی را اعمال کنید. مثلاً اندازۀ عکس را تغییر دهید یا آن را بُرش دهید. حتی گاهی لازم است جمله، نماد یا کلمه‌ای را در گوشۀ عکس بگنجانید که تمام این کارها با Paint قابل انجام است.

اگر وبلاگ دارید و می‌خواهید عکس‌های وبلاگ‌تان را اول ویرایش کنید، سپس در وبلاگ منتشر کنید، استفاده از نرم افزار نقاشی paint گزینۀ بسیار مناسبی است. چون هم سریع است و هم اینکه بیشتر ابزارهایی که برای ویرایش عکس نیاز دارید را در خود گنجانده است. در نهایت خروجی گرفتن از کار به سادگی چند کلیک مقدور است.

شاید نقطۀ شروع…

شاید نقطۀ شروع کار گرافیکی شما با رایانه، استفاده از نرم افزار نقاشی ویندوز Paint باشد. در همین جا باید گفت که، برنامه‌های گرافیکی بیشماری وجود دارند که اگر به این مبحث علاقه دارید، بهتر است کم کم به سراغ آنها هم بروید. یکی از پیشرفته‌ترین آنها فتوشاپ است که بسیار عظیم است! پس این ایدۀ خوبی است که کار یادگیری گرافیکی رایانه‌ای را با برنامه‌های گرافیکی ساده مثل Paint شروع کنید. البته در مقالات آموزشی این سایت هم راجع به آنها توضیحات تکمیلی را خواهیم داد. پس همراه کاربر رایانه باشید.

4.2/5 - (35 امتیاز)