اگر صفحه ای از نتایج جستجوی گوگل در دسترس نبود چه کار کنیم؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۹/۱۶ در دستۀ اینترنت،موتورهای جستجو بدون دیدگاه

آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که به دنبال یک موضوعی در گوگل جستجویی را انجام داده باشید، اما روی یک نتیجه‌ای که به نظرتان مفید است که کلیک می‌کنید، می‌بینید آن صفحه موجود نیست؟ این خطا به این دلیل است که سرور سایت برای مدتی قطع شده و کاربران و بازدید کنندگان نمی‌توانند محتوای آن سایت را ببینید. اما همچنان پیوند صفحات آن سایت در صفحۀ نتایج گوگل وجود دارد. در اینجا می‌خواهم به روشی اشاره کنم که اگر صفحه ای از نتایج جستجوی گوگل در دسترس نبود باز هم بتوانید به محتویات آن صفحه دسترسی داشته باشید.

گوگل، این شرکت عظیم با محصولات و خدمات متنوع، دارای سرویس‌های متنوعی است که نیاز هر کاربر رایانه‌ای را برطرف می‌کند. شاید نیازی وجود نداشته باشد که گوگل به آن پاسخی نداده باشد. از ایمیل و ارسال نامه گرفته تا فعالیت در شبکۀ اجتماعی (گوگل پلاس). یکی از قابلیت‌های مرتبط با جستجو در گوگل، امکان مشاهدۀ نسخۀ ذخیره شده یا Cache شده از تمامی صفحات اینترنتی است. گوگل به علاوۀ اینکه خود صفحه را به شما ارائه می‌دهد، این نسخۀ ذخیره شده را هم نمایش می‌دهد.

فرض می‌کنیم شما سوالی را از گوگل پرسیدید که راجع به رایانه است. خوب، در صفحۀ نتایج گوگل پیوندهایی به شما برگردانده می‌شود که در کنار عنوان هر پیوند یک مثلث کوچک وجود دارد که زمانی که روی آن کلیک می‌کنید، موردی به نام Cached وجود دارد. زمانی که روی آن کلیک می‌کنید، نسخۀ ذخیره شده از آن صفحه را گوگل به شما بر خواهد گرداند.

نسخۀ ذخیره شده از سایت کاربر رایانه در گوگل

نسخۀ ذخیره شده از سایت کاربر رایانه در گوگل

در بالای نسخۀ ذخیره شده، اطلاعاتی راجع به آن صفحۀ ذخیره شده در دیتاسنترهای گوگل وجود دارد. از قبیل اینکه آن صفحه مال چه تاریخ و زمانی است که ممکن است از آن تاریخ به بعد، آن صفحه از سایت مد نظر دستخوش تغییر شده باشد.

به این ترتیب، اگر هم آن سایت برای مدتی قطع باشد و شما همان لحظه به اطلاعات آن صفحه نیاز داشته باشید، می‌توانید از نسخۀ ذخیره شده توسط گوگل (Cached) استفاده کنید. دقت کنید برای استفاده از دیگر صفحاتِ آن سایت، نمی‌توانید روی پیوندهای موجود درون صفحۀ ذخیره شده کلیک کنید. باید عنوان آن صفحه را مجدد در گوگل جستجو کنید. در صفحۀ نتایج دوباره روی مثلث کوچک و سپس Cached کلیک نمایید.

Rate this post