حذف محتوای مستهجن از نتایج گوگل

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ در دستۀ موتورهای جستجو ۱ دیدگاه

نمی دانم تا به حال برای شما هم پیش آمده است که با جستجوی عبارتی در گوگل، نتایج مستهجن هم برای شما به نمایش درآید؟ مخصوصاً در قسمت جستجوی عکس گوگل این احتمال افزایش می‌یابد. اما برای جلوگیری از نمایش محتوای مستهجن در نتایج گوگل باید چه کار کرد؟ موضوعی که در این مقاله سعی در پرداختن به آن را دارم.

گوگل امکانی به نام Safe Search یا جستجوی امن دارد که شاید تا به حال نامی از آن به گوشتان خورده باشد. با رفتن به قسمت تنظیمات می‌توانید این قابلیت را فعال کنید تا چنین محتویات مستهجنی برای شما به هر دلیلی نشان داده نشود. حتی در دیگر سایت‌ها و سرویس‌ها هم ممکن است قابلیت Safe Search را دیده باشید.

برای فعال کردن Safe Search در ابتدا باید وارد حساب خود در گوگل شوید که اگر در Gmail حساب ایمیل داشته باشید با همان حساب هم می‌توانید وارد حساب خود در گوگل شوید. سپس عبارتی را جستجو کنید و در صفحۀ نتایج گوگل از قسمت بالا سمت راست صفحه روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و سپس دستور Turn on SafeSearch را انتخاب کنید.

فعال کردن SafeSearch گوگل

فعال کردن SafeSearch گوگل

با انتخاب این دستور از این به بعد جستجوی امن فعال می‌شود و گوگل تا حد زیادی چنین نتایجی را به شما نشان نخواهد داد. اما یکی دیگر از روش‌های فعال سازی Google SafeSearch رفتن به بخش Search Settings یا تنظیمات جستجوی گوگل است، که در تصویر بالا اولین گزینۀ فهرست چرخ دنده است. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود باید گزینۀ Tune on SafeSearch را فعال کنید.

روش دیگر فعال سازی SafeSearch گوگل

روش دیگر فعال سازی SafeSearch گوگل

اما اگر فکر می‌کنید نیاز به سخت‌تر کردن روال جستجوی امن دارید، باید با کلیک روی دکمۀ چرخ دنده روی عبارت Search Settings کلیک کنید و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود از بالای همان صفحه، روی Lock SafeSearch کلیک کنید.

قفل کردن Google SafeSearch

قفل کردن Google SafeSearch

با انتخاب این گزینه، قابلیت جستجوی امن قفل می‌شود و البته این عملیات اندکی طول می‌کشد. برای باز کردن قفل و از بین بردن حالت امن هم کافی این مراحل را مجدد تکرار کنید. قفل کردن جستجوی امن بیشتر به این درد می‌خورد که شما اغفال می‌شوید هر از چند گاهی Safe Search را غیر فعال کنید تا از محتویات جذاب سایت‌های مستهجن دیدن کنید!

به عنوان آخرین نکته در این مقاله باید گفت، اینترنت با همۀ فرصت‌هایی که برای زندگی بهتر و با کیفیت‌تر ایجاد کرده است، می‌تواند سبب کشیدن شدن به مرگ هم بشود! به عنوان مثال همین سایت‌ها و عکس‌های بی‌ربط و مبتذل و همچنین بازی‌های بدون خاصیت می‌تواند یک زندگی شبیه به مرگ را برای ما به وجود آورند. حالا فکر می‌کنم تا حدی قانع شده باشید که با این ترفندی که در این مقاله خدمت شما عرض کردم، اقدام به حذف محتوای مستهجن از نتایج گوگل کنید.

پ.ن: من نمی‌دانم چرا پس از فعال کردن جستجوی امن در گوگل، هم عبارت SafeSearch is locked در بالای صفحۀ نتایج گوگل به نمایش در می‌آید و هم اینکه یک تصویر شامل توپ‌های رنگی در بالای تمامی صفحات گوگل به نمایش در می‌آید؟ با دیدن این عبارت و عکس همیشه به این فکر می‌افتید که؛ من نمایش نتایج مستهجن را غیرفعال کردم!!

2.5/5 - (2 امتیاز)