تهیه خروجی صدا از ویدیو توسط KMPlayer

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۲/۲۱ در دستۀ چندرسانه‌ای ۱ دیدگاه

حتماً تا به حال برای شما پیش آمده است که خواسته باشید از ویدیویی که همینک دارید یک خروجی فقط صدا تهیه کنید. یعنی فیلم خود را به یک فایل صوتی تبدیل کنید. برای این کار شاید راه‌های زیادی وجود داشته باشید که ما در اینجا به استفاده از نرم افزار محبوب KMPlayer که یک اجرا کنندۀ حرفه‌ای پرونده‌های چند رسانه‌ای است می‌پردازیم. این نرم افزار یک برنامۀ رایگان و حرفه‌ای برای اجرای فیلم و موسیقی است که به احتمال زیاد یک نسخه از آن را روی رایانۀ خود همینک دارید.

برای تهیه خروجی صدا از ویدیو توسط KMPlayer کافی است پروندۀ چند رسانه‌ای خود، مثل ویدیو را درون این نرم افزار باز کنید. پس از آن از کلیدهای ترکیبی Alt + A از صفحه کلید استفاده کنید تا پنجرۀ Audio Capture برای شما باز شود. این پنجره همان بخش کپچر کردن صدای یک پرونده است که درون نرم افزار باز شده است.

تهیه خروجی صدا از ویدیو توسط KMPlayer

تهیه خروجی صدا از ویدیو توسط KMPlayer

از قسمت File name to save نام فایل و مسیر ذخیره شده فایل نهایی خروجی گرفته شده را تعیین کنید. کافی است روی دکمۀ Browse که در انتهای جعبۀ مسیر وجود دارد کلیک کنید و مسیری را از روی حافظۀ سخت خود انتخاب کنید.

برای انتخای Encoder هم می‌توانید یکی از دو گزینه‌های Audio encoder 1 و یا ۲ را انتخاب کنید. اما گاهی از اوقات ممکن است مورد دوم برای تهیۀ خروجی صوت کار نکند. پس گزینۀ اول را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمۀ Start کلیک کنید و زمانی که کار تمام شد روی دکمۀ Stop کلیک کنید. پس از اتمام کار به محل تعیین شده برای ذخیرۀ فایل نهایی مراجعه کنید و آن را اجرا کنید ببینید آیا همه چیز درست است یا خیر. امیدواریم این آموزش از مجموعه آموزش‌های چند رسانه‌ای سایت کاربر رایانه به درد شما خورده باشید.

3/5 - (2 امتیاز)