تمیز کردن نمایشگر رایانه

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ در دستۀ سخت افزار بدون دیدگاه

کثیف بودن نمایشگر رایانه یا مانیتور، باعث می‌شود که نتوانیم تصاویر و متن‌های روی صفحه نمایش را ببینیم و بخوانیم. به همین منظور شاید لازم داشته باشید که دستی به سر و روی نمایشگر رایانۀ خود بکشید که ما در اینجا مراحل تمیز کردن نمایشگر رایانه را خدمت شما عرض می‌کنیم.

تمیز کردن نمایشگر رایانه

تمیز کردن نمایشگر رایانه

هر چند در بازار بسته‌های تمیز کننده نمایشگر رایانه وجود دارد که می‌توانید آنها را بخرید و از آنها استفاده کنید. ولی بهتر است بدانید که برای تمیز کردن مانیتور لازم نیست پول خرج کنید. چون با یک دستمال نرم و تمیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

نمایشگرها به سه دستۀ عمده تقسیم می‌شوند:

  1. نمایشگرهای CRT
  2. نمایشگرهای LCD
  3. نمایشگرهای LED

نوع اول از نمایشگرها، یعنی CRT، معمولاً دارای یک شیشه جلوی نمایشگر است. برای تمیز کردن آن نباید هیچ مشکلی داشته باشید. چرا که مثل هر شیشۀ دیگری می‌توانید آن را تمیز کنید. ولی نمایشگرهای LED و LCD کمی حساس‌تر هستند و باید نهایت دقت را در تمیز کردن آنها به خرج دهید.

پس برای تمیز کردن نمایشگر رایانه، اول رایانه را خاموش کرده و کابل آن را از پریز برق درآورید. سپس باید یک دستمال تمیز و خیس شده با آب را بردارید و با آرامی صفحه نمایشگر را تمیز نمایید. اگر نمایشگر شما خیلی کثیف است، باید دستمال خود را عوض کنید.

به هیچ عنوان روی نمایشگر آب نپاشید، این کار ممکن است قطعات داخلی مانیتور را بسوزاند. بهترین کار این است که دستمال را خیس کنید. نکتۀ مهم دیگر این است که هیچ وقت از مواد شوینده، مثل شیشه شور استفاده نکنید. این مواد ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت ضد انعکاس صفحه نمایش شوند.

پس از اینکه کار تمیز کردن نمایشگر رایانه تمام شد، اندکی صبر کنید تا نمایشگر خشک شود و سپس آن را به کیس و برق متصل کنید. بدین ترتیب حس ناخوش آیند استفاده از نمایشگر کثیف، به حس زیبای داشتن یک صفحه نمایش تمیز تبدیل می‌شود.

1/5 - (1 امتیاز)