تمیز کردن صفحه کلید رایانه

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ در دستۀ سخت افزار بدون دیدگاه

صفحه کلید رایانه، به عنوان یکی از سخت افزارهای مهم کامپیوتر، اگر کثیف باشد، هم از نظر ظاهری حس بدی را به کاربر رایانه می‌دهند و هم اینکه ممکن است باعث عدم کارکرد صحیح آن بشوند. پس برای لذت بیشتر کار با کیبرد کامپیوتر و همچنین افزایش عمر مفید آن، بهتر است دستی به سر و روی آن بکشید و مبادرت به تمیز کردن صفحه کلید رایانه خود کنید.

تمیز کردن صفحه کلید رایانه

تمیز کردن صفحه کلید رایانه

امکان دارد همراه با صفحه کلید رایانۀ شما، دستورالعمل کار و تمیزکاری وجود داشته باشد؛ در این صورت باید به روشی که در آن دستورالعمل آمده است اقدام نمایید. ولی اگر همچین چیزی وجود ندارد، می‌توانید از مراحل زیر برای تمیز کردن کیبرد پیروی کنید.

  1. کابل صفحه کلید را از رایانه جدا کنید. دقت کنید اگر صفحه کلید شما دارای درگاه PS/2 می‌باشد، باید ابتدا رایانه را خاموش کنید.
  2. صفحه کلید را چپه (برعکس) کنید و به صورت افقی تکانش بدهید، تا آشغال و گردوغباری که ما بین دکمه‌ها وجود دارد خالی شود.
  3. در این میان، باید از اسپری هوای فشرده یا کمپرسور باد برای خالی کردن تمامی اجسام بین دکمه‌های صفحه کلید استفاده کنید.
  4. یک دستمال نرم یا کاغذ توالت را با الکل مرطوب کنید و از آن برای تمیز کردن روی کلیدها بهره ببرید. الکل را مستقیم روی صفحه کلید نریزید!
  5. زمانی که صفحه کلید برای چند ساعت در هوای آزاد ماند تا خشک شود، حالا باید آن را به کیس رایانه متصل کنید. اگر صفحه کلید شامل درگاه PS/2 است، باید قبل از روشن شدن رایانه آن را به کیس متصل کنید. در غیر این صورت صفحه کلید شما کار نخواهد کرد. اما کیبردهای USB این مشکل را ندارند.

گاهی اوقات هم ممکن است صفحه کلید رایانۀ شما به شدت کثیف شده باشد. مثلاً یک مایع چسبناک روی آن ریخته باشد. در این حالت باید کل قطعات صفحه کلید باز شود و قسمت‌های الکتریکی جدا شده و قسمت‌های قبل شستشو، مثل بدنه، با آب شسته شود. البته دقت کنید اگر با باز کردن وسایل الکترونیکی آشنایی ندارید، بهتر است این کار را به یک فرد آشنا بسپارید.

بدین صورت شما توانستید صفحه کلید رایانۀ خود را تمیز کنید که این کار را برای بالا بردن عمر آن، باید انجام دهید.

1/5 - (1 امتیاز)