باز کردن کتاب های PDF از آخرین صفحه ای که خواندید

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ در دستۀ نرم افزارهای کاربردی ۵ دیدگاه

اگر اهل مطالعه با رایانه باشید، مطمئناً نرم افزار Adobe Reader را می‌شناسید. این نرم افزار محصول شرکت آدوب است که به ما این امکان را می‌دهد که کتاب‌های الکترونیک PDF را به راحتی در هر کجا مطالعه کنیم.

اگر با نسخۀ اندروید Adobe Reader کار کرده باشید، می‌بینید زمانی که کتابی را در این برنامه روی گوشی هوشمند یا تبلت خود باز می‌کنید، در دفعات بعدیِ خواندن همان کتاب، آخرین صفحه ای که مطالعه کردید برای شما باز می‌شود و همین ویژگی باعث می‌شود در زمان شما صرفه جویی شود و نخواسته باشید مجدد تمامی صفحات را پویش کنید یا علامت گذاری‌ها را ببینید که دنبال آخرین صفحۀ مطالعه شده بگردید.

با همین خاصیت ساده به راحتی می‌توانید کتاب های الکترونیکی زیادی را مطالعه کنید؛ به دلیل اینکه از انحراف شما جلوگیری کرده و باعث می‌شود در مطالعه زمانی را از دست ندهید.

اما در نسخۀ سیستم عامل‌های رایانه‌های شخصی Adobe Reader، این امکان به صورت پیش فرض فعال نیست و جالب است بدانید تنظیمات این امکان در جایی خارج از تصور کاربران رایانه قرار دارد. پس برای باز کردن کتاب های PDF از آخرین صفحه ای که خواندید باید به جایی مراجعه کنید که انتظار آن را ندارید.

باز کردن فایل PDF از آخرین صفحه

برای انجام تنظیمات باز کردن فایل PDF از آخرین صفحه، باید نرم افزار Adobe Reader را باز کرده و فهرست Edit به زیر فهرست Accessibility >Setup Assistant رفته و در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، که یک پنجرۀ گام به گام است، باید آن قدر روی Next کلیک کنید، تا به مرحله مانند تصویر زیر برسید.

باز کردن کتاب های PDF از آخرین صفحه ای که خواندید

باز کردن کتاب های PDF از آنجایی که خواندید

در حال حاضر باید گزینۀ Reopen documents to the last viewed page فعال کنید تا از این به بعد، تمامی کتاب های PDF ای که در Adobe Reader باز می‌کنید، آخرین صفحۀ مطالعه شدۀ آن ذخیره شده تا در مواقع بعدی دیگر نخواسته باشید صفحه‌ای را که آخرین باز مطالعه کردید را پیدا کنید.

اگر اهل مطالعه باشید، ارزش این امکان را در خواهید یافت و همین الان سعی خواهید کرد این قابلیت را فعال کنید. چرا که باز کردن کتاب های PDF از آخرین صفحه ای که خواندید در زمان شما به شدت صرفه جویی می‌کند. امیدوارم این ترفند برای شما مفید بوده باشد.

3.9/5 - (10 امتیاز)