گوشی هوشمند چیست؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ در دستۀ تلفن همراه بدون دیدگاه

در این نوشته می‌خواهیم بدانید گوشی هوشمند چیست؟ پس از اینجا شروع می‌کنیم که، امروزه همه چیز در حال هوشمند شدن است. منظور از هوشمند شدن این است که انسان روی آن چیز کنترل بیشتری دارد و کارهای بیشتری را می‌تواند با آن انجام دهد. در عین حال، آن دستگاه یا وسیله خودکارتر از قبل شده است. یعنی کافی است شما دستور لازم را به آن بدهید، به صورت خودکار، کار تمام شده را به شما تحویل می‌دهد. شاید یک نمومۀ بارز آن همین ماشین لباس‌شویی‌هایی است که در هر خانه وجود دارد و به صورت خودکار لباس‌های ما را می‌شوید.

گوشی‌های تلفن همراه، در ابتدا فقط کار ایجاد ارتباط صوتی را انجام می‌دادند. تا اینکه به امکانات آنها روز به روز افزوده شده و امروزه گوشی‌ها، کمترین کاری که می‌توانند بکنند، ایجاد ارتباط صوتی است. البته روش همان ارتباط صوتی هم عوض شده و راحت‌تر و کم هزینه‌تر از قبل شده است.

گوشی هوشمند چیست؟

گوشی هوشمند چیست؟

گوشی‌های هوشمند از نظر سخت افزاری قوی‌تر از گوشی‌های قدیمی هستند. به همین دلیل از سیستم عامل‌های پیشرفته‌تری هم بهره می‌برند. سیستم عامل‌هایی مثل اندروید و iOS برای همگان شناخته شده‌اند. ولی اندروید به دلیل رایگان بودن، در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، سیستم عامل آنقدر در پیشرفته شمرده شدن گوشی تاثیرگذار است، که خیلی‌ها گوشی را با نام سیستم عامل می‌شناسند. روی سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند، نرم افزارهای متعددی را می توان نصب کرد. از همین رو، به امکانات آن گوشی می‌توان هر لحظه افزود. برای هر کاری هم ده‌ها و چه بسا صدها نوع نرم افزار وجود دارد که خیلی از آنها هم به رایگان منتشر شده است.

امروزه با اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکۀ جهانی اینترنت، کارکرد آنها پیچیده‌تر و مفیدتر از قبل شده است. امروز با همین گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت، معنای دهکدۀ جهانی بیشتر نمود پیدا کرده است. رشد وسایل ارتباطی بر بستر اینترنت، آن قدر زیاد است که تا چند سال آتی در هر کجایی که فکرش را بکنیم، اینترنت وجود خواهد داشت.

گوشی های هوشند را حتی از ظاهر آنها هم می‌توان تشخیص داد. رنگ و لعابی که چنین گوشی‌هایی دارند، نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. کسانی که تا به حال گوشی هوشمند نداشتند، با خرید یک گوشی هوشمند می‌فهمند که چرا دیگران ۲۴ ساعته این وسیله را از خود جدا نمی‌کنند.

خلاصه اینکه، با استفاده از یک گوشی هوشمند، می‌توان به پیشبرد اهداف زندگی سرعت بیشتری بخشید. البته به شرطی که با نحوۀ درست استفاده کردن آن آشنا باشیم. مثلاً از اوقات مردۀ خود استفاده کنیم و با گوشی هوشمند خود مطالعه کنیم.

این مقاله راجع به تعریف ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی راجع به چیستی گوشی هوشمند بود. امیدوارم توانسته باشم شما را به خواسته‌هایتان رسانده باشم. اگر بحث و نظری بود، در قسمت نظرات در خدمت شما هستم.

3.7/5 - (3 امتیاز)