کاربرد نرم افزار فتوشاپ

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ در دستۀ دو بعدی ۱ دیدگاه

فتوشاپ نام نرم افزاری است که کمتر کسی است که اسم آن را نشنیده باشد. خیلی از مردم زمانی که با یک فیلم دارای صحنۀ ویژه روبرو می‌شوند، به اصطلاح می‌گویند کار فتوشاپ است! حالا کار نداریم که این حرف درست است یا خیر. اما به هر حال همه اسم فتوشاپ را شنیده‌اند. به طور کلی کاربرد نرم افزار فتوشاپ در خلق آثار و تصاویر گرافیکی هنری است.

Photoshop یک نرم افزار سنگین است که حتی برای اجرا کردن آن باید زمان زیادی را صبر کنید. به این دلیل که این برنامه بسیار حرفه‌ای توسعه داده شده و مخصوص کارهای گرافیکی است. ابزارها و امکانات زیادی در فتوشاپ تعبیه شده است که کار ویرایش تصاویر را به مراتب ساده‌تر می‌کنند. در ابتدای کار یادگیری فتوشاپ، اول باید با مفاهیم کلی ولی مهم گرافیک کامپیوتری آشنا شوید. باید با ماهیت تصاویر در رایانه آشنا شوید و سپس به سراغ کار با فتوشاپ بروید.

کاربرد نرم افزار فتوشاپ

کاربرد نرم افزار فتوشاپ

بیشتر عکس‌هایی که در اینترنت و سایت‌های مختلف و همچنین روی بنرهای مختلف کوچه و خیابان می‌بینید، همگی کار فتوشاپ هستند. با فتوشاپ می‌توان از ساده‌ترین کارهای شخصی تا پیچیده‌ترین کارهای گرافیکی را انجام داد. به همین دلیل با این نرم افزار می‌توان کارهایی را تولید کرد که اصلاً واقعی نباشند، ولی کاملاً طبیعی جلوه کنند. چیزی شبیه به معجزه که شاید بتوان گفت با فتوشاپ می‌توان انجام داد.

با فتوشاپ کارهای دیگری هم می‌توان انجام داد. از جملۀ آن، طراحی ظاهر قالب سایت و وبلاگ است. با ابزارهای مفید فتوشاپ می‌توان قالب سایت طراحی کرد و سپس آن را تبدیل به کد کرد. البته برای فتوشاپ افزونه‌هایی هم وجود دارد که این کار را به اصطلاح با چند کلیک ساده انجام می‌دهد. اما باید گفت تبدیل قالب فتوشاپ به کد، معمولاً به صورت دستی قابل انجام است. در اصل جزء اولین مراحل طراحی قالب سایت، طراحی آن در فتوشاپ است.

تقریباً تمامی اینفوگراف‌هایی که در جاهای مختلف می‌بینید با فتوشاپ ساخته شدند. علاوه بر آن بنرهایی که برای تبلیغات کالا یا خدماتی خاص در سایت‌ها و وبلاگ‌ها نمایش داده می‌شوند هم با فتوشاپ ساخته می‌شوند. حتی فتوشاپ قادر به تولید تصاویر متحرک هم است. البته ویرایشی روی فیلم و فایل‌های صوتی و تصویری انجام نمی‌دهد. ولی اگر تصاویر متحرک Gif را دیده باشید، نمونه‌ای از عکس‌های متحرک تولید شده با فتوشاپ هستند.

در نهایت فتوشاپ به مانند یک کارگاه گرافیک حرفه‌ای است که روی بیشتر کامپیوترها قابل نصب است و کاربران رایانه حتی می‌توانید تصاویر شخصی خود را با آن ویرایش کنند. منظور از ویرایش می‌تواند تنظیم رنگ، تنظیم روشنایی و افزودن اجزاء دیگر مثل متن و اشکال دلخواه به تصویر باشد.

این موارد فقط بخشی از کاربرد نرم افزار فتوشاپ بود که می‌توان به جرات گفت هر چه قدر به این نرم افزار مسلط باشید، اما هنوز نکاتی هست که می‌توان یاد گرفت. برای آموزش فتوشاپ به photoshop.computeruser.ir مراجعه کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)