ویندوز مناسب برای بازی

منتشر شده در ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ در دستۀ ویندوز ۲ دیدگاه

برای اینکه بتوانید با کامپیوتر بازی‌های رایانه‌ای انجام دهید، باید یک بازی را روی سیستم عامل نصب کنید. معمولاً این کار را روی ویندوز انجام می‌دهیم. پس شاید بخواهید بدانید ویندوز مناسب برای بازی چیست.

ویندوز مناسب برای بازی

مناسب ترین ویندوز برای بازی رایانه‌ای

این سوال فقط یک جواب دارد؛ بستگی به حداقل احتیاجات مورد نیاز آن بازی رایانه‌ای دارد. بازی‌های کامپیوتری معمولاً یا سبک هستند و یا سنگین. بازی‌های سبک عمدتاً روی بیشتر رایانه‌ها با انواع مختلف ویندوز نصب می‌شوند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. ولی بازی‌های سنگین که معمولاً از روی CD یا DVD نصب می‌شوند، دارای یک دسته مشخصاتی هستند که یکی از مهمترین مشخصات آنها، حداقل سیستم سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز آنهاست.

این حداقل‌ها را معمولاً روی بستۀ بازی می‌نویسند و شما می‌توانید آنها را بخوانید. یکی از این موارد همان سیستم عامل است که با OS یا Operating System مشخص شده است. جلوی این عبارت نسخۀ سیستم عامل مورد نیاز همان بازی نوشته شده است، که از همین جا می‌توانید بفهمید ویندوز مناسب برای بازی مد نظر شما کدام نسخه است؛ ویندوز XP یا ۷ یا ۸ یا ۱۰٫

اما اینکه عمده بازی‌های رایانه‌ای روی کدام نسخه از ویندوز قابل اجرا شدن دارند، بستگی به نوع بازی مد نظر شما دارد. روی تمامی ویندوزها شما قادرید بازی نصب کنید و از بازی کردن لذت ببرید. اما بازی‌های جدید که تازه به بازار می‌آیند، معمولاً از نسخه‌های قدیمی ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند. البته شاید هم به صورت تصادفی شما توانستید آنها را روی ویندوزهای قدیمی اجرا کنید.

اما در کل بازی‌های جدید نیاز به سخت افزاری قوی و همچنین نسخۀ جدیدی از ویندوز دارد. البته از طرفی هم ممکن است بازی‌های قدیمی‌تر روی نسخۀ جدیدتر ویندوز اجرا نشوند. در هر حال، شما باید به مشخصات و احتیاجات مورد نیاز دسته بازی‌های مد نظر خود مراجعه کنید و ببینید که از کدام سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند. همراه هر بازی کامپیوتری این مشخصات وجود دارد.

4.6/5 - (5 امتیاز)