لاین یعنی چی ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ در دستۀ شبکه های اجتماعی بدون دیدگاه

لاین عبارتی انگلیسی یعنی Line است و در لغت به معنای خط است. اما لاین نام یک نرم افزار است. نرم افزاری برای برقراری ارتباط بر روی بستر اینترنت که روی گوشی‌های تلفن همراه و همچنین رایانۀ شخصی شما نصب می‌شود. برای برقراری ارتباط، طرف مقابل شما هم باید این نرم افزار را روی گوشی خود داشته باشد. در غیر این صورت شما نمی‌توانید با او ارتباط برقرار کنید.

لاین یعنی چی

نمایی از نرم افزار Line

ارتباط در لاین به صورت متنی و تصویری است. عمده گوشی‌هایی که می‌توان Line را روی آن نصب کرد، گوشی‌های هوشمند اندروید است. البته نسخه‌ای از لاین برای iOS و همچنین سیستم عامل‌های دیگر نوشته شده است.

برای استفاده از line، شما باید فایل نصبی آن را که رایگان هم است، دریافت کنید و روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. حالا نیاز به یک اتصال اینترنت دارید تا بتوانید با دیگران ارتباط رایگان برقرار کنید. درست است که اصطلاحاً به این گونه نرم افزارها، برنامه های ارتباطی رایگان گفته می‌شود. اما شما همین که برای اینترنت پول پرداخت می‌کنید، خود هزینۀ استفاده Liاز آنهاست. مخصوصاً که امروزه اپراتورهای تلفن همراه با دانستن اینکه کاربران آنها روز به روز رو به سمت چنین نرم افزارهایی می‌آورند، هزینۀ بسته‌های اینترنت خود را افزایش می‌دهند.

پس از نصب نرم افزار Line شما دسترسی کاملی به دفترچه تلفن گوشی خود از طریق Line فراهم می‌کنید. به همین دلیل هم هست که نرم افزار به صورت خودکار تمامی مخاطبین شما را که روشی گوشی خود برنامۀ Line را نصب کردند، را وارد نرم افزار Line شما می‌کند.

از همین رو، شما پس از نصب لاین می‌توانید فوراً با آنها تماس صوتی و متنی برقرار کنید. البته نسخه‌ای از لاین برای رایانه هم وجود دارد که اول شما باید Line را روی گوشی خود نصب کنید و ایمیل خود را در نرم افزار ثبت کنید تا بتوانید از line ویندوز یا دیگر سیستم عامل‌ها هم استفاده کنید.

این متنی بود راجع به سوال لاین یعنی چی شما. امیدوارم که مفید بوده باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)