شروع آموزش رایانه از کجا؟

منتشر شده در ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ در دستۀ مبانی رایانه بدون دیدگاه

تا الان حتماً به نقش رایانه در زندگی به طور اساسی پی بردید و به فکر یادگیری کار با کامپیوتر هستید. اگر می‌خواهید بدانید که این آموزش را باید از کجا شروع کنید، بهتر است که این مطلب را مطالعه کنید تا راهنمای خوبی برای شما باشد.

شروع آموزش رایانه از کجا

شروع آموزش رایانه از کجا؟

هر کاری که شما برای اولین بار می‌خواهید وارد آن شوید، کمی سخت است. البته این سختی با علاقۀ به آن کار برطرف خواهد شد. ممکن است همین الان شما شغلی داشته باشید که از صبح تا شب شما را به خود مشغول کند. اما بر اثر علاقه‌ای که به آن دارید، اصلاً گذر زمان برایتان قابل درک نیست. از طرف دیگر کسانی هستند که اصلاً به شغل خود علاقه ندارند و با اینکه حتی سر کار فعالیت زیادی ندارند، ولی از نظر ظاهری به نظر بسیار خسته می‌آیند.

حال اگر می‌خواهید در آموزش رایانه موفق شوید و بهترین نقطه برای شروع را پیدا کنید باید به این اصلی که در بند قبلی گفتم توجه داشته باشید؛ یعنی سعی کنید علاقۀ خود را به رایانه جلب کنید. اگر هم علاقه دارید که هیچ. البته باید گفت به نظر می‌رسد همۀ آدم‌ها به بازی‌های رایانه‌ای علاقه نشان دهند. این کافی نیست! چون علاقۀ شما باید روی کاری باشد که برای شما کارآیی داشته باشد.

برای ایجاد علاقه بین شما و رایانه، بهترین کار این است که برای خود هدفی را تعیین کنید. تعیین هدف واقعاً مهم است. حتی اگر می‌توانید آن را روی کاغذ بیاورید. ولی اگر با این کار مشکل دارید، همین که در ذهن بدانید باید به کجا برسید، کفایت می‌کند.

اگر خواسته باشم برای شما مثالی بزنم، باید گفت؛ فرض کنید شخصی می‌خواهد نرم افزارهای گرافیکی رایانه را بیاموزد. این فرد در اولین گام باید علاقه‌مند به گرافیک باشد و مثلاً برای خود تعیین هدف کند که پس از مدت 1 سال فتوشاپ را به صورت متوسط یاد بگیرد. اینکه شما بدانید در یک مدت زمان خاصی چه کاری را باید انجام دهید، خیلی به شما کمک می‌کند.

حالا که با تعیین هدف علاقه را هم به سمت خود جذب کردید، بهتر است که از منابع ساده و معتبر استفاده کنید. دم دست‌ترین منبع کتاب است که هر جایی پیدا می‌شود. کتاب‌های رایانه‌ای معمولاً همگی از سطح پایه نوشته شده و تا متوسطه پیش رفتند. بسته به علاقۀ خود می‌توان به کتابفروشی مراجعه کرد و یک کتاب را خریداری کنید.

البته اگر از قبل تجربۀ کار کردن با رایانه را دارید، مطمئناً این کتاب‌های ساده به درد شما نخواهند خورد. منابع روز در جای دیگری انتظار شما را می‌کشند. بله، درست حدس زدید؛ اینترنت. به روز بودن اینترنت تنها ویژگی است که به جرأت می‌توان گفت آن را از دیگر رسانه‌ها متمایز می‌کند. یعنی اخبار و اطلاعات به صورت لحظه‌ای به روز شده و در سرتاسر جهان منتشر می‌شوند.

پس در هر صورت اینترنت برای هر کسی که می‌خواهد چیزی را یاد بگیرد، منبع بسیار کارآمدی است. شما هم می‌توانید روی آن حساب باز کنید. جستجو با موتورهای جستجو به راحتی شما را به صفحۀ مورد نظرتان می‌رساند. این سایت هم یکی از منابعی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. پایگاه کاربر رایانه به همه، مخصوصاً افراد تازه‌وارد کمک خواهد کرد تا در هر بخش از رایانه که خواستار مقاله‌های آموزشی هستند، به هدف خود برسند. مطمئن باشید بهترین پیشنهادهای را به شما ارائه خواهیم کرد.

4.5/5 - (2 امتیاز)