شبکه اجتماعی لاین

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ در دستۀ شبکه های اجتماعی بدون دیدگاه

امروزه دنیا، دنیای شبکه‌های اجتماعی است. به این معنی که بر بستر اینترنت افراد سعی می‌کنند همدیگر را دنبال کنند و نوشته‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و دیگر محتواهای خود را با دیگران به اشتراگ بگذارند. جالب اینجاست که با توسعۀ فناوری‌های روز، نوع این شبکه‌های اجتماعی تغییر می‌کند و نسل آنها تغییر می‌کند. آخرین نسل از شبکه های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی موبایلی است که بر بستر تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود. بحث این نوشتۀ ما شبکه اجتماعی لاین است که برای آشنایی بیشتر با آن، پیشنهاد می‌کنم ادامۀ مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

اگر برنامه Line را روی گوشی هوشمند خود به صورت نصب شده دارید، تا حد زیادی می‌دانید لاین چیست. لاین نرم افزاری است برای برقراری تماس متنی، صوتی و تصویری به صورت رایگان، بر بستر اینترنت، که روی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل هوشمند مثل اندروید نصب می‌شود.

شبکه اجتماعی لاین

شبکه اجتماعی لاین

هر کاربر لاین برای خود صفحۀ مجزایی دارد که می‌تواند متن، عکس و یا حتی Sticker (برچسب) مورد نظر خود را در آن برای دوستانش منتشر کند. برای رفتن به این صفحه، باید روی سربرگ سوم، Timeline کلیک کنید. در این قسمت شما آخرین نوشته‌های خودتان و همچنین آخرین منتشر شده‌های دوستانی که دنبال می‌کنید را می‌بینید. برای انتشار یک نوشته یا عکس جدید، باید روی علامت قلم از بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

در زمان انتشار می‌توانید تعیین کنید چه کسانی بتوانند آن را دریافت کنند. اگر می‌خواهید همه قادر به خواندن آن مطلب باشند، از فهرست بالای صفحه Public را انتخاب کنید. در غیر این صورت گروه‌های دوستان خودتان را انتخاب نمایید. بدین ترتیب هر کسی برای خود صفحۀ شخصی در لاین دارد که در آن هم می‌تواند مطالب دیگر افراد را دنبال کند و هم اینکه مطالب خود را منتشر کند.

محتوای منتشر شده در این شبکه متشکل از کاربران لاین، قابلیت لایک کردن را دارد. پس می‌توان مطالب و عکس‌های جذاب را تشخیص داد. حتی شما می‌توانید برای دیگران نظر بگذارید. دیگران هم می‌توانند برای نوشته‌های منتشر شدۀ شما نظر بگذارند. همین تعاملات است که یک شبکۀ اجتماعی را می‌سازد که هر کسی را جذب خود می‌کند. در این محیط هر کس می‌تواند افراد و دوستان جدیدی برای خود پیدا کند و حتی برای رشد کسب و کار خود از قابلیت‌های شبکه اجتماعی لاین استفاده کند.

مزیت برتر لاین

مزیت برتر شبکه اجتماعی لاین در این است که همیشه و در هر زمان همراه همه است. نه تنها لاین، بلکه دیگر نرم افزارهایی که بدین صورت یک شبکه اجتماعی موبایل محور را تشکیل می‌دهند، هم دارای همین مزیت هستند. دیگر همه یک گوشی هوشمند دارند و روی آن حداقل یک نرم افزار ایجاد ارتباط رایگان وجود دارد. از طرف دیگر رشد سهولت دسترسی به اینترنت و کاهش قیمت آن، باعث شده در هر زمان از شبانه روز بتوانیم به شبکۀ اینترنت متصل شویم. همین موارد است که باعث شده Line و دیگر نرم افزارهای پیام رسان گوشی های هوشمند، حتی بر نرم افزارهای پیام‌رسان رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر پیشی بگیرد.

تصویر زیر نشان دهندۀ رشد لاین البته در کشور ژاپن، در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی است.

 

رشد شبکه اجتماعی لاین در ژاپن

رشد شبکه اجتماعی لاین در ژاپن

بدین ترتیب شبکۀ اجتماعی لاین یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی است که در حال حاضر خیلی از افراد از آن بهره می‌برند. مخصوصاً اینکه امکان ساخت حساب رسمی یا صفحه رسمی در لاین، بحث بسیار داغی است که در مطالب دیگر راجع به آن حتماً توضیح خواهم داد.

5/5 - (2 امتیاز)