آموزش Paint نرم افزاری برای انجام کارهای گرافیکی ساده

منتشر شده در ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ در دستۀ گرافیک بدون دیدگاه

اگر تصمیم گرفتید که وارد دنیای گرافیک رایانه‌ای شوید، بهتر است که کار را از نرم افزارهای ساده شروع کنید. یکی از این نرم افزارها Paint است که روی ویندوز به صورت پیش فرض نصب می‌باشد. یادگیری این نرم افزار زیاد سخت نیست. اما به شما ذهنیت انجام کارهای گرافیکی با رایانه را می‌دهد. اگر از نقاشی کردن با رایانه لذت می‌برید، این برنامه به شما کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر آن، ویرایش‌های سادۀ عکس و تصویر را هم می‌توانید با Paint انجام دهید.

این نرم افزار ظاهری بسیار ساده و کاربرپسند دارد و به راحتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. برخلاف برنامه‌های رایانه‌ای دیگر که شاید در ابتدای کار با رایانه کمی شما را گیج کنند، کار کردن با paint بسیار ساده است. اگر بدانید با این برنامه چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید، شاید شما را از رفتن به سمت دیگر برنامه‌ها منصرف کند. هر چند نرم افزارهای بسیاری در این عرصه وجود دارد.

نرم افزار نقاشی Paint

نرم افزار نقاشی Paint

اما ظاهر نرم افزار به مانند تصویر بالا است که دستورات آن درون سربرگ‌هایی قرار گرفته است که با کلیک روی عنوان هر سربرگ دستورات همان سربرگ برای شما نمایش داده می‌شود. دستورات هر سربرگ هم به صورت گروه‌بندی شده قرار گرفته است. عموماً شما با دو سربرگ home و view کار خواهید کرد. ولی برخی از ابزارها هم هستند که برای خود سربرگ‌های اختصاصی دارند که دستورات اختصاصی همان ابزار را درون خود گنجانده‌اند.

در ادامه شما فیلم آموزش مقدماتی Paint را خواهید دید که به شما در درک بیشتر این نرم افزار کمک زیادی خواهد کرد.

4.3/5 - (9 امتیاز)