چگونه ویندوز نصب کنیم؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۱/۰۳ در دستۀ ویندوز بدون دیدگاه

هر چند شاید نصب ویندوز یک کار سخت به نظر رسد، اما با کمی اطلاعات می‌توانید به راحتی ویندوز را روی کامپیوتر نصب کنید. البته در نصب کردن ویندوز کوچکترین اشتباه ممکن است به از دست رفتن اطلاعات شما منجر شود. پس بهتر است قبل از هر کاری راجع به آن اطلاعات کافی را به دست آورید.

چگونه ویندوز نصب کنیم؟

چگونه ویندوز نصب کنیم؟

برای نصب کردن ویندوز، شما باید DVD مربوطه را درون درایو نوری رایانه قرار داده و مراحل را دنبال کنید. مراحل کار آنچنان سخت نیست. تمامی توضیحات به زبان انگلیسی ساده داده شده و با اندکی اطلاعات می‌توانید ویندوز را نصب کنید. اما بهتر از قبل از ویندوز نصب کردن، این مطلب را مطالعه کنید: ویندوز مناسب برای لپ تاپ. در این مقاله شما می‌توانید از بین نسخه‌های ویندوز آن نسخه‌ای که مناسب رایانه و کار شماست را انتخاب کنید. شاید خیلی دوست داشته باشید جدیدترین ویندوز را روی کامپیوترتان نصب کنید. اما باید بدانید آیا سخت افزار رایانۀ شما جوابگوی احتیاجات ویندوز هست یا خیر. ولی عموماً ویندوز ۷ را می‌توان روی تمامی رایانه‌های امروزی نصب کرد.

مراحل کلی نصب ویندوز هم بدین صورت است که DVD ویندوز را درون درایو قرار داده و حال یک بار رایانه را راه اندازی مجدد (Restart) کنید. قبل از اینکه ویندوز بخواهد بالا بیاید، رایانه از شما می‌خواهد که با یک بار فشردن یکی از کلیدهای صفحه کلید، اجازه دهید رایانه از روی DVD بوت شود. پس در مرحله‌ای که نقطه‌ها یکی یکی در حال آمدن هستند، یکی از کلیدهای صفحه کلید را فشار دهید و صبر کنید تا کامپیوتر اطلاعات موجود در DVD را بارگذاری کند و مراحل نصب ویندوز شروع شود.

در مراحل اولیه شما باید نوع نصب را انتخاب کنید و پس از آن درایوی از حافظۀ سخت که قرار است ویندوز را روی آن نصب کنید، انتخاب کنید. این انتخاب منجر به پاک شدن کل اطلاعات داخل آن درایو می‌شود. چون نصب کنندۀ ویندوز، ابتدا آن درایو را فرمت (پاک سازی کامل) می‌کند. پس فکر خوبی است که داخل درایوی که قرار است ویندوز روی آن نصب شود (معمولاً درایو C) هیچ اطلاعات مهمی نداشته باشید.

پس از فرمت شدن درایو، فایل‌های ویندوز روی آن کپی می‌شود و پس از مدتی تمامی مراحل نصب به صورت خودکار در زمانی شاید حدود ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. در طی مراحل نصب ویندوز، ممکن است رایانه چندین بار راه اندازی مجدد شود که امری کاملاً طبیعی است. علاوه بر آن در مراحلی هم ممکن است از شما اطلاعاتی مانند نام کاربری و تنظیمات صفحه کلید را بخواهد که تمامی این موارد در مواقع بعدی هم قابل تغییر هستند. در انتهای کار نصب ویندوز، میز کار ویندوز به شما نشان داده می‌شود که از همان لحظه می‌توانید از ویندوز خود استفاده کنید.

مراحل نصب، بسته به نسخۀ ویندوز و همچنین سخت افزار رایانۀ شما ممکن است اندکی فرق کند. که ما در اینجا چگونگی نصب ویندوز به صورت کلی را توضیح دادیم. اما معمولاً تمامی ویندوزها نصب آسانی دارند و نسخه‌های جدید پیچیدگی به مراتب کمتری نسبت به نسخه‌های قدیمی دارند. مثلاً ویندوز ۸ کار نصب را بسیار ساده کرده است. فقط کافی است DVD ویندوز را داخل کیس رایانه گذاشته و یکبار کامپیوتر را Restart کنید. این بود توضیحات مقالۀ چگونه ویندوز نصب کنیم؟

3.9/5 - (7 امتیاز)