نرم افزار برای خواندن فایل های epub

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ در دستۀ نرم افزارهای کاربردی ۱ دیدگاه

در قسمت قبل فهمیدیم که فایل epub چیست و باید چه انتظاری در مورد آن داشته باشیم. اما در اینجا می‌خواهم به نرم افزار برای خواندن فایل های epub اشاره کنم. عمدتاً شما برای باز کردن هر نوع فایلی نیاز به یک نرم افزار خاصی دارید. بسته به اینکه روی چه نوع دستگاه یا سیستم عاملی می‌خواهید فایل‌های epub را باز کنید، راه حل‌ها فرق می‌کند. در خیلی از مواقع هم چندین گزینۀ نرم افزاری برای باز کردن فایل های epub دارید.

نرم افزار برای خواندن فایل های epub

نرم افزار برای خواندن فایل های epub

برای هر نوع سیستم عاملی که فکرش را بکنید، نرم افزار و راه‌کار برای باز کردن فایل‌های epub وجود دارد.

Windows & OS X

شاید یکی از بهترین نرم افزارها برای خواندن فایل های epub که هم نسخۀ ویندوز آن و هم مکینتاش آن موجود است، Calibre باشد. برای دریافت این نرم افزار به سایت اصلی Calibre مراجعه کنید و از آنجا نسخه‌ای از این نرم افزار محبوب را دانلود نمایید.

از ویژگی‌های بازر و بسیار خوب این نرم افزار برای خواندن فایل های epub این است که شما با این برنامه یک کتابخانۀ کامل از کتاب‌های دیجیتالی خواهید داشت. به این معنی که این برنامه فقط به شما امکان خواندن کتاب را نمی‌دهد. بلکه برای دسته‌بندی و همچنین برچسب گذاری روی کتاب‌ها ابزارهایی را به شما می‌دهد که قادر باشید حتی کتاب‌ها را برای دیگران ارسال کنید، دریافت کنید؛ آن هم به هر فرمتی که فکرش را بکنید؛ نه فقط کتاب به سبک epub!

نمایی از نرم افزار Calibre برای خواندن فایل های epub

نمایی از نرم افزار Calibre

البته نرم افزارهای دیگری برای سیستم عامل ویندوز وجود دارد که می‌توان به برنامۀ کم حجم و کاربردی FBReader اشاره کرد که برای خواندن سریع کتاب های epub بسیار کاربردی است. در مقالات دیگر سعی می‌کنیم بیشتر راجع به این نرم افزارها خدمت شما توضیح دهیم.

iOS

کمتر کاربری وجود دارد که با iOS برای باز کردن کتاب های epub مشکل داشته باشد. برنامۀ کاربردی iBooks برای این منظور راه‌کار بسیار مناسبی است. حتی در مواقعی که می‌خواهید کتاب‌های شما در همه جا در دسترس باشد، استفاده از سرویس‌های ابری مثل DropBox می‌تواند مشکل شما را حل کند. اگر در این سامانه حساب دارید، نرم افزار کاربردی آن را دریافت کنید و روی iOS خود نصب کنید.

برنامۀ کاربردی iBooks

برنامۀ کاربردی iBooks

کتاب‌های epub خود را در Dropbox اجرا کنید. به شما اخطاری می‌دهد که Dropbox قادر به باز کردن آن نیست. حالا روی دکمۀ Share ضربه بزنید و گزینۀ iBooks را انتخاب نمایید. خواهید دید که کتاب با برنامۀ کاربردی iOS روی آیفون یا آیپد شما اجرا خواهد شد.

Android

برای سیستم عامل اندروید هم برنامه‌های کاربردی مثل Aldiko و همچنین Universal Book Reader وجود دارد. کافی است آنها را از فروشگاه گوگل یا منابع دیگر دریافت کنید و آنها را روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود نصب نمایید.

نمایی از برنامۀ Universal Book Reader

نمایی از برنامۀ Universal Book Reader

زمانی که کتاب‌های epub خود را روی دستگاه اندرویدی خود کپی کردید، نرم افزار Universal Book Reader را اجرا نمایید که در اولین اجرا، پس از نشان دادن تعدادی اطلاعیه، از شما می‌خواهد که مکان ذخیره‌سازی کتاب‌های epub را به برنامه نشان دهید. از الان به بعد می‌توانید با این برنامه مثل یک کتابخانۀ کامل روی گوشی اندرویدی خود رفتار کنید.

BlackBerry

برنامۀ کاربردی Kobo برای بلک‌بری یک چارۀ خوب جهت مدیریت و خواندن کتاب‌های الکترونیکی epub می‌باشد. فقط کافی است آن را نصب کنید و در اولین اجرا، نرم افزار گوشی شما را کنکاش می‌کند تا کتاب‌های موجود شما را پیدا کند. از این به بعد حالا می‌توانید تمام کتاب‌های روی گوشی خود را یکجا مدیریت کنید.

نمایی از برنامۀ کاربردی kobo

نمایی از برنامۀ کاربردی kobo

Windows phone

مثل مورد iOS بهترین کار این است که از فضای اشتراک گذاری ابری برای گوشی‌های ویندوزی استفاده کنید. اول برنامۀ کاربردی ePub Reader را دریافت کنید. پس از اینکه کتاب‌های خود را روی فضای ابری بارگذاری کردید، نرم افزار ePub Reader را اجرا نمایید و از کتاب‌های خود استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)