شرکت مایکروسافت چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۹/۱۹ در دستۀ ویندوز بدون دیدگاه

امروزه کمتر کسی است که نام شرکت مایکروسافت را نشینده باشد. شرکتی که عمده فعالیت‌هایش روی تولید و توسعۀ نرم افزارهای رایانه‌ای است. مایکروسافت یک شرکت شرکت فناوریِ چند ملیتی آمریکایی است که کارش توسعه، ساخت، اهدای مدارک فناوری، پشتیبانی، فروش نرم افزار رایانه‌ای است. همه مایکروسافت را با نرم افزار سیستم عاملِ ویندوز آن می‌شناسند که در حال حاضر آخرین نسخۀ آن ویندوز ۱۰ نام دارد که دارای ظاهر و قابلیت‌های جذابی است که هر کسی را به سمت خود جذب می‌کند.

شرکت مایکروسافت چیست

شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت فقط در این زمینه فعالیت نمی‌کند. او قبل از این مرورگر اینترنت اکسپلورر را ارائه کرده بود که به دلیل عدم محبوبیت این مرورگر، به تازگی نام آن را به Edge Web Browser تغییر داده است و امکانات آن را بهبود داده است. همچنین کنسول بازی Xbox از جمله دیگر محصولات این شرکت نرم افزاری آمریکایی است. به طور کلی یکی از شرکت‌های با ارزش جهانی است که هزاران کارمند در سرتاسر جهان دارد و برای نرم افزارهای این شرکت کد می‌نویسند و فعالیت می‌کنند.

پول آلن و بیگ گیتس در سال 1981

پول آلن و بیگ گیتس در سال ۱۹۸۱

مایکروسافت در ۴ آپریل سال ۱۹۷۵ توسط پول آلن و بیل گیتس راه اندازی شد که در اوایل کار فعالیت‌تان توسعه و فروش مفسر زبان بیسیک برای پردازنده‌های Altair 8800 بود. پس از آن در اواسط دهۀ ۱۹۸۰ سیستم عامل MS-DOS پرچمدار سیستم عامل‌های رایانه‌های شخصی شد که پس از آن مایکروسافت ویندوز عرضه شد. حالا دیگر سیستم عامل مایکروسافت، دارای محیط گرافیکی جذابی بود که یک کاربر رایانه می‌توانست با موس اقدام به کلیک، گرفتن و کشیدن کند.

این شرکت حتی وارد عرصۀ نرم افزارهای دیگر مثل نرم افزارهای اداری هم شد. نرم افزارهایی که ما آن را نرم افزارهای آفیس می‌شناسیم و با آن تمامی کارهای اداری و خانگی از قبیل کار با سند متنی، جداول گسترده، ارائه، پایگاه داده و … را می‌توانیم به راحتی انجام دهیم.

در حال حاضر هم غالب سیستم عامل‌هایی که روی رایانه‌های شخصی نصب است، ویندوز می‌باشد که به دلیل سهولت استفاده و منابع آموزشی که برای این سیستم عامل وجود دارد، بیشتر کاربران از ویندوز استفاده می‌کنند. برای این سیستم عامل بستۀ نرم افزاری جانبی هم نوشته شده که نامش ویندوز لایو است و کاربران می‌توانند در کنار ویندوز از این برنامه‌ها هم استفاده کنند. البته این بسته نرم افزاری از طرف شرکت مایکروسافت دیگر به روز نمی‌شود.

3.8/5 - (26 امتیاز)