سرقت اطلاعات توسط فلش مموری

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ در دستۀ امنیت اطلاعات بدون دیدگاه

من نمی‌دانم شمایی که الان تازه می‌خواهید شروع به خواندن این مقاله کنید، می‌خواهید طریقۀ سرقت اطلاعات توسط فلش مموری را یاد بگیرید و یا با بالا بردن اطلاعات خودتان می‌خواهید از سرقت اطلاعات شخصی‌تان جلوگیری کنید؟! به هر حال هر چه که هست، نکات خوبی را در این مقاله یاد خواهید گرفت.

سرقت اطلاعات توسط فلش مموری

سرقت اطلاعات توسط فلش مموری

به طور کلی، از هر طریقی که بتوان اطلاعات را بین رایانه‌های مختلفی رد و بدل کرد، از همان طریق هم می‌توان اطلاعات محرمانۀ شخصی به سرقت بروند. حالا این روش‌ها می‌تواند هم آنلاین باشد و هم آفلاین. از روش‌های آنلاین اتصال به سایت‌های مختلف و نامعتبر است که تبعات آن بسیار خطرناک است. اما از روش‌های آفلاین می‌توان به اتصال حافظه‌های حانبی، مثل فلش مموری، به رایانه باشد که با اتصال آن به رایانه می‌تواند اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد.

روش کار سرقت اطلاعات توسط فلش مموری بدین صورت است که فرد حمله کننده اول فلش را مجهز به یک نرم افزار ساده اما مخرب می‌کند تا زمانی که به یک رایانه وصل شد، به صورت خودکار اقدام به جمع آوری اطلاعات و کپی کردن آنها روی فلش مموری کند. این کار را معمولاً بدون سر و صدا انجام می‌دهد که ما در مقالۀ کپی خودکار فایل ها به حافظه فلش توضیح دادیم. اگر می‌خواهید راجع به چگونگی انجام این کار اطلاعاتی را به دست آورید، به شما پیشنهاد می‌کنم نیم نگاهی به آن مطلب بیاندازید.

این کار را هر کسی می‌تواند انجام دهد. پس اگر به امنیت رایانۀ خودتان اهمیت می‌دهید، از متصل کردن هر حافظۀ فلشی به رایانۀ خودتان خودداری کنید. علاوه بر اینکه امکان سرقت اطلاعات از این طریق وجود دارد، این روش یکی از مهمترین روش‌های انتقال ویروس‌های رایانه‌ای و انواع دیگر برنامه‌های مخرب رایانه‌ای است.

سیستم عامل ویندوز برای برنامه نویسان امکانی را فراهم کرده است که بتوانند بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام دهند. یکی از این کارها کپی فایل از روی رایانه به داخل حافظه‌های جانبی رایانه مثل فلش است. علاوه بر آن کارهای بسیاری می‌توان کرد که بسته به هدف توسعه دهندۀ نرم افزار می‌تواند فرق کند.

اما در اختیار گذاشتن شدن این امکانات به این معنا نیست که به اطلاعات دیگران حمله کنیم و از این کار سوء استفاده نماییم. به هر حال، این وظیفۀ کاربر هر رایانه است که با بالا بردن آگاهی خود، امنیت رایانۀ خود را بالا ببرد و برنامه نویسان هم با درگیر کردن وجدان خود، از فعالیت‌های مخرب دوری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)